Neuromarketing in de praktijk - whitepaper

Tegenwoordig hoor je veel over neuromarketing en hoe je met de technieken en principes uit de neurowetenschap jouw marketing zou kunnen verbeteren. Klinkt veelbelovend nietwaar? In dit whitepaper gaan we aan de slag met de praktische invulling van de kennis afkomstig uit diverse neuro-onderzoeken. Enkele handvatten, tips en toepassingen over neuromarketing.

 

 

 

 

 

 

Wat is neuromarketing?

In de basis is neuromarketing het inspelen op de gedragingen van (potentiële) klanten, deze gedragingen worden gestuurd vanuit het bewuste en onbewuste brein. We gebruiken medische kennis en inzichten om via communicatie de klant te beraken en bereiken. Klinkt goed, maar hoe doe je dat dan?

In het whitepaper bespreken we een aantal zogeheten emotiegebieden en lichten we een aantal wetmatigheden van menselijke gedraging en het brein toe. Denk hier aan, vaak  onbewuste, 'regels' als:

  • Ons onbewuste gedrag neemt de meeste beslissingen
  • Mensen doen graag hetzelfde
  • Mannen komen van Mars…
  • Als er 1 schaap over de dam is
  • De eerste kennis en indruk is leidend
  • Aardig zijn loont
  • Schoonheid heeft zijn voordeel
  • We passen ons aan
  • Onbewust waarnemen
  • Een nadeel weegt zwaarder dan een voordeel
  • We kunnen niet kiezen

En zo komen nog meer principes en begrippen aan bod die je als marketeer wellicht handig kunt gebruiken.

Nieuwsgierig geworden naar het whitepaper Neuromarketing in de praktijk?

Download dan hier snel jouw exemplaar van het whitepaper Neuromarketing in de praktijk en lees verder.