Omnichannel in Retail! winnaar PIM Marketing Literatuurprijs

Het Platform Innovatie in Marketing (PIM) heeft op 27 november de winnaar van de PIM Marketing Literatuurprijs 2014 gehuldigd! Uit meer dan 50 marketingboeken waren 13 boeken genomineerd voor de PIM Marketing Literatuurprijs 2014. De top 3 was:
• Flame, Flow, Flood – Rijn Vogelaar
• Customer innovation – Marion Debruyne
• Omnichannel in retail – Gino van Ossel

De winnaar werd Omnichannel in Retail! Dit boek is door de jury beoordeeld als meest vernieuwende en relevante marketingboek van het afgelopen jaar. Juryvoorzitter Hans Molenaar: “We zien dat het klantgerichte denken sterk in opkomst is. Marketing verplaatst zich van marktdenken naar waardecreatie voor klanten. Maar ook zijn marketeers strategisch aan het werk met nieuwe business modellen van organisaties. Omnichannel in Retail focust zich uiteraard op de retail-markt waarin klantcontact en communicatie steeds meer via meerdere kanalen verloopt. Het unieke van Omnichannel in Retail is dat het boek uitgaat van de kracht van fysieke retail en hoe deze online verder uitgebouwd kan worden. Het winnende boek van de Marketing Literatuurprijs geeft concrete adviezen en werkwijzen hoe retailers kunnen innoveren.”

Ook bedankte Molenaar de overige auteurs: “Het afgelopen jaar is duidelijk geworden hoe klantgerichtheid en toepassen van de digitale en social channels professioneel en innovatief kan worden ingezet. Waarvoor alle dank en respect.”

De overige 11 genomineerden voor de Marketing Literatuurprijs waren:

  • Verboden voor klanten, wij houden van fans - van Wingerden & Schuurmans
  • Dokter, ik heb last van klanten – Mike Hoogveld
  • Honshitsu - De essentie van marketing, de marketing van de essentie – Frank Wouters
  • Brand breakout - Kumar en Steenkamp
  • Handboek mobiele strategie – Bart van Asten
  • Happy Profit – Herman Toch
  • Klant helden in de 9+ organisatie – Veldhoen & van Slooten
  • B2B contentmarketing – Bob Oord & team
  • Marketing, de nieuwe principes – Steven van Belleghem
  • Customer experience in de praktijk – Manfred van Gurchom

Het belangrijkste criterium voor de PIM Marketing Literatuurprijs 2014 geldt in hoeverre de auteur erin geslaagd is vernieuwende inzichten in het marketing vakgebied weer te geven. Daarnaast moet het boek in het 4e kwartaal van 2013 of later zijn gepubliceerd, vanuit het Nederlandstalige marketing vakgebied zijn ontstaan en inhoudelijk een duidelijk raakvlak met marketing hebben. Vorig jaar won het boek Schizofrene marketing van Joris Merks.

De onafhankelijke jury van de PIM Marketing Literatuurprijs 2014 wordt voorgezeten door drs. Hans Molenaar, voorzitter PIM en directeur Beeckestijn Business School.

Ga naar nieuwsoverzicht