Robbert van Leeuwen van a.s.r. Customer Experience Management Professional van het Jaar 2015

De Customer Experience Management Professional van het Jaar 2015 heet Robbert van Leeuwen. Hij is werkzaam als change consultant customer experience bij a.s.r., de verzekeringsmaatschappij voor alle verzekeringen.

Onder grote belangstelling mocht hij op 9 september 2015 tijdens Customer Experience & CRM in 1 Day, het grootste evenement over klantbeleving in Nederland, de bijbehorende award in ontvangst nemen. Het fraaie, maar breekbare beeld werd hem uitgereikt door juryvoorzitter Hans Molenaar.

Customer Experience & Multichannel Management

De titel “Customer Experience Management Professional van het Jaar” is de actuele opvolger van de jaarlijkse verkiezing van de “CRM Professional van het Jaar”. Uit 75 plannen voor Customer Experience & Multichannel Management waren eerder al drie genomineerden geselecteerd op basis van volledigheid, relevantie en originaliteit. De andere twee genomineerden waren Stephanie Juranek, marketing- en communicatiemanager bij accountancy- en adviesbureau PwC, en John Leerentveld, consultant en merkverkenner bij ICT-dienstverlener Carthago ICT.

Uitblinkende strategie en klantgerichte programma's

Het heldere plan van winnaar Robbert van Leeuwen wordt gedragen door een uitblinkende strategie. Deze strategie is bovenal vertaalt in klantgerichte programma's. De customer journey is duidelijk vormgegeven en het plan is volgens de jury een realistische implementatie van customer experience management bij de verzekeringsmaatschappij a.s.r. en daarmee mag hij de titel met gepaste trots dragen.

 

Transformeren van klanten naar loyale fans

Customer experience en multichannel management (CEM) is een actueel agendapunt bij veel organisaties met veelal een hoge prioriteit. CEM behelst het transformeren van klanten naar loyale fans. Het gaat om het integreren van de voice of the customer in de operatie en de cultuur van de organisatie. De essentie van CEM is klantgerichte dienstverlening met als doelstellingen: verbeterde klanttevredenheid en Net Promotor Score (NPS), optimaliseren van conversieratio’s en verlaging van operationele kosten (cost to serve).

Professionele impuls customer experience

De verkiezing van de “Customer Experience Management Professional van het Jaar” is een initiatief van opleidingsinstituut Beeckestijn Business School, het Platform Innovatie in Marketing (PIM) en Customer Talk. Met de verkiezing en de bijbehorende award willen de drie partijen het vakgebied van customer experience management en CRM een professionele impuls geven. De jury bestond dit jaar uit Egbert Jan van Bel (auteur en onderzoeker), Kees Kerkvliet (partner TOTE-M), Ment Kuiper (directeur Customer Talk) en Hans Molenaar (directeur Beeckestijn Business School, voorzitter Platform Innovatie in Marketing).

Ga naar nieuwsoverzicht