Big Data Marketing (training 1-daags) (summerschool)

Als marketeer aan de slag met Big Data, hoe doe je dat?

Als professional is het je vast opgevallen dat de data ons om de oren vliegen. Data, big data, small data, interne data, social crm data etcetera. Soms zie je door de bomen het bos niet meer en weet je niet wat je met welke data kunt en hoe je dat aanpakt.

Data leiden tot succes
Toch is het gebruik van data voor elke marketing en communicatieprofessional een belangrijk aandachtspunt. Data helpen je om succesvol te zijn. Data vertalen naar bruikbare informatie die je ondersteunt bij het uitwerken van de strategie tot en met het uitvoeren van campagnes bijvoorbeeld.

Data en databases
Zijn niet weg te denken. In de tijd van de offline media en communicatie stonden we als mens al in honderden databases, nu is dat een tienvoud er van. De nieuwe en andere vormen van interactie via online en mobiele middelen geeft dat we nog meer data kunnen verzamelen. Uiteindelijk is het noodzakelijk om van de data bruikbare informatie te maken.

Deze 1-daagse training legt de basis voor het Big Data Marketing denken. Je krijgt de basisgedachte en handvatten om meer met je data te doen. Zodat je kunt beslissen welke data (in eerste instantie) belangrijk zijn en hoe je die kunt verzamelen, vastleggen, bewerken en vertalen.

Meer informatie

Onderwerpen tijdens de training Big Data Marketing

  • trends en ontwikkelingen rondom Big Data Marketing
  • elementen van een Big Data Marketing plan
  • soorten data
  • van data naar informatie
  • informatie vertalen naar campagnes
  • cross mediale strategie en campagnes
  • de klant als persoon
  • customer insight

Big Data Marketing

Vanuit de databasemarketing technieken is gewerkt aan een methode om data bruikbaar te maken. Tijdens deze training verkennen we de basis naar big data en het bruikbaar maken ervan.

Programma van de training Big Data Marketing

Dagdeel 1 – fundament van Big Data Marketing

  • introductie
  • trends en ontwikkelingen
  • basis voor Big Data Marketing Plan
  • het stappenplan voor succesvolle Big Data
  • van data naar informatie

Dagdeel 2 – uitrollen Big Data Informatie

  • cross media strategie in relatie tot data
  • persona
  • klantinteractie
  • van aandacht kopen naar aandacht krijgen
  • customer insight

Het resultaat van de training Big Data Marketing

Deze training legt een basis voor het werken met data in je eigen marketingstrategie. Dat doen we door je

  • inzicht te geven in de rol van data
  • het proces van data openbaar maken
  • data en jouw strategie te koppelen

Door het volgen van deze 1-daagse training kun je aangeven hoe je data kunt gebruiken om er informatie uit te halen en je eigen strategie beter te kunnen opzetten, sturen en managen. 

Voor wie is de training Big Data Marketing?

Deze training is geschikt voor:

  • online marketeers
  • marketing manager
  • marketeers
  • crossmedia managers
  • campagnemanagers

Het perspectief van de training is vanuit de marketeer of communicatieprofessional;  deze professionals helpen bij het verbeteren en meer effectief te gebruiken van data.

Tijden en duur

Deze 1-daagse training wordt gegeven als dagtraining; de trainingstijden zijn van 9.30 - 12.30 uur en van 13.30 - 16.30 uur.

Voorbereiding

Het is niet nodig om je voor te bereiden op deze training. Voorafgaand aan de training ontvang je een intakeformulier van de docent. Op dit formulier kun je persoonlijke trainingsdoelen aangeven zodat de docent, indien mogelijk, daar rekening mee kan houden.

Jouw investering

495 euro voor een dag training, inclusief werken aan je eigen Big Data Marketing, materiaal, koffie, thee en lunch. Bedrag is exclusief btw.

Docenten met veel praktijkervaring

IDMK werkt met docenten met zeer ruime praktijkervaring op het vakgebied van de training. Op deze manier vormen de colleges een prettige mix van theorie en praktijk en gebruiken we inspirerende praktijkcases en voorbeelden.

  • Ment Kuiper

    Ment Kuiper

    Ment Kuiper is actief als bedrijfskundige, marketeer en ondernemer. Helpt mensen bij marketing en communicatievraagstukken binnen de eigen werkomgeving. Is... Lees meer

IDMK kiest centrale gelegen opleidingslocaties die zowel met de auto als het openbaar vervoer goed bereikbaar zijn. 

Start:
Donderdag 13 juli 2017
Locaties:
Leusden


Start:
Donderdag 17 augustus 2017
Locaties:
Leusden


Start:
Maandag 9 oktober 2017
Locaties:
Amsterdam, Eindhoven, Leusden Rotterdam, Utrecht, Zwolle,


Start:
Dinsdag 12 december 2017
Locaties:
Amsterdam, Eindhoven, Leusden Rotterdam, Utrecht, Zwolle,