Campagne Management (training 3-daags)

Het online tijdperk en (autonome) verschuivingen in het oriëntatie- en koopgedrag van consumenten leiden tot campagnes die meer rondom individuele mensen plaatsvinden in plaats van campagnes gericht op grote (doel)groepen. In tegenstelling tot campagnes rondom producten en merken, is het gedrag van mensen hierbij sturend. Maar hoe organiseer je dat als bedrijf? Is het mogelijk om alle verschillende campagnes rondom jouw merken, producten, diensten en verschillende afdelingen etc. zo te managen dat je er het maximale uithaalt? Dit vraagt specifieke kennis, kunde en know how op het gebied van campagne management, deze vraagstukken zijn het uitgangspunt voor de 3-daagse training Campagne Management.

Meer informatie

Onderwerpen tijdens de training Campagne Management

Module 1: Trends, ontwikkelingen en strategie
1)    Multichannel marketing en campagne management 
2)    Bouwstenen van campagne management

Module 2: Channels, kanalen & conversie
3)    Kanalen, kanaaleigenschappen & content
4)    Traffic- en klantacquisitie
5)    Conversie & crossselling tactieken

Module 3: Organisatie, systemen en implementatie
6)    Camapagne management organisatie, processen & executie

Individuele opdracht (optioneel)

Het opstellen van de individuele opdracht is niet verplicht. IDMK biedt deze mogelijkheid omdat het opstellen van je eigen plan je uitdaagt de aangeboden kennis uit de lessen te vertalen naar je eigen organisatie/situatie. De individuele opdracht bestaat uit het opstellen van een campagne managementplan voor je organisatie of voor een relatie. Je rondt de training af met een eigen campagne managementplan (strategie en uitvoering), begeleid en getoetst door docenten en experts. Je sluit af door met je (kern)docent een eindgesprek te voeren over jouw individuele opdracht.

Wat bereik je met deze 3-daagse training?

Tijdens de 3-daagse training Campagne Management leer je hoe je campagnes optimaal kunt ontwikkelen, inrichten, beheersen, afstemmen, inzetten en implementeren om een maximaal effect te realiseren. Je wordt opgeleid tot campagnemanager en deskundige op het gebied van campagne management, in zowel de B2C als B2B markten.

  • In korte tijd beheersing van strategie en praktijk van campagne management en ben je helemaal up-to-date met de laatste ontwikkelingen in dit vakgebied.
  • je leert hoe je jouw marketingdoelen bereikt met goed georganiseerd campagne management.
  • je leert in 6 colleges het coördineren en optimaliseren van campagnes over diverse kanalen.
  • je leert meer over het inzetten van geautomatiseerde campagne management hulpmiddelen.
  • je leert te werken met cross channel metrics en met performance-verbeterende tactieken.  
  • je schrijft (optioneel) je eigen, financieel onderbouwd campagne managementplan, direct geschikt voor implementatie (in je eigen organisatie). 
  • je ontvangt, na het succesvol afronden van de training, je diploma 'Campagne Management'. Als je geen campagne managementplan schrijft ontvang je een certificaat in plaats van een diploma.

Voor wie is de training Campagne Management geschikt?

Campagne management wordt vooral ingezet door grotere bedrijven die meerdere multichannel campagnes tegelijkertijd willen managen. De training Campagne Management is bedoeld voor o.a. internet managers, e-mail marketeers, product managers, database marketeers, campagne managers, direct marketeers, etc die een volwaardig gesprekspartner willen worden op het gebied van campagne management. Je wilt je huidige kennis verbreden en verdiepen en deze graag toepassen in praktijk. 

Vooropleiding

Je beschikt als professional over een aantal jaren relevante werkervaring en je bezit minimaal een HBO werk- en denkniveau.

Tijden en duur

De training Campagne Management kent 6 vaste lessen en wordt gegeven als dagopleiding. Je hebt dan 3 lesdagen, gegeven op één vaste dag in de week. Elke lesdag bestaat uit 2 lessen van elk 3 uur. De lestijden zijn van 09.30 - 12.30 en van 13.00 - 16.00 uur.

Studiebelasting/voorbereiding

Naast de wekelijkse lesdag gemiddeld 5 uur per week voor zelfstudie (o.a. het lezen van vakliteratuur en het schrijven van het plan (indien van toepassing)). 

Investering*

Het lesgeld bedraagt € 1.990,-. Dit is exclusief een pakket met vakliteratuur en readers t.w.v. € 195,-. De vergoeding voor de individuele opdracht, coaching en het eindgesprek is € 395,- (optioneel). Deze prijzen zijn exclusief btw. Er zijn mogelijkheden voor betaling in termijnen. Informeer naar de mogelijkheden. 

* De hier genoemde prijzen zijn de actuele en geldende tarieven per 1 januari 2015. Dit zijn de kosten die in rekening worden gebracht na inschrijving. Het kan voorkomen dat bijvoorbeeld in foldermateriaal nog andere tarieven staan genoemd, deze zijn dan niet juist.

IDMK kiest centrale gelegen trainingslocaties die zowel met de auto als het openbaar vervoer goed bereikbaar zijn. 

Startdata & locaties voor de training Campagne Management

Start:
Donderdag 1 juni 2017
Vervolgdata:
Donderdag 8 juni 2017
Donderdag 15 juni 2017
Locaties:
Amsterdam, Eindhoven, Leusden, Rotterdam, Utrecht, Zwolle