Content Marketing (training 3-daags)

Content strategie; hoe en wanneer gebruik je welke content, via welk kanaal, hoe en met welke doelstelling?

Content marketing en/of het hebben van een content strategie; buzz woorden die je overal tegenkomt. Klopt het inderdaad en kan het hebben van een goede content strategie, of het op de juiste wijze in de markt zetten van het juiste type content het verschil maken? Bijdragen aan je (marketing)doelstellingen? Maar hoe pak je dat aan? Waar moet je op letten bij het ontwikkelen van een content strategie? Hoe begin je eigenlijk met content marketing? En hoe distribueer je die content dan over de mogelijke kanalen zoals internet, televisie, radio, print, social media, games, mobiele devices en events zodat ze elkaar ook daadwerkelijk versterken? De uitdaging is het op de juiste wijze toepassen van een crossmediale contentstrategie zodat je de beoogde doelgroep op het juiste moment, met de juiste boodschap via het juiste medium bereikt.  

Meer informatie

Onderwerpen tijdens de training Content Marketing

De training Content Marketing bestaat uit zes lessen. Tijdens de training leer je hoe je praktisch en concreet met content marketing aan de slag kunt. Optioneel is het afronden van de training met het schrijven van een content-plan om content marketing in je organisatie goed te introduceren of te verbeteren

  • Les 1: Cross Media en content marketing planning en organisatie 
  • Les 2: Content marketing strategie 
  • Les 3: Content creatie en management 
  • Les 4: Content en organisatie 
  • Les 5: Inrichten en tunen van crossmediale campagnes
  • Les 6: Storytelling

Individuele opdracht (optioneel)

Het opstellen van de individuele opdracht is niet verplicht. IDMK geeft deze extra mogelijkheid omdat het opstellen van je eigen plan je uitdaagt de aangeboden kennis uit de lessen te vertalen naar je eigen organisatie/situatie. De individuele opdracht bestaat uit het opstellen van een Content Marketing-plan voor je organisatie of voor een relatie. Je rondt de training af met een eigen Content Marketing-plan (strategie en uitvoering), begeleid en getoetst door docenten en experts. Je sluit af door met je (kern)docent een eindgesprek te voeren over jouw individuele opdracht.

Wat bereik je met de training Content Marketing?

De training Content Marketing leert je een succesvolle content strategie en concepten te ontwikkelen en in de praktijk te implementeren. Je leert zowel een eigen contentstrategie vast te stellen als je eigen visie op content marketing te ontwikkelen voor jouw organisatie. Onderwerpen als ontwikkelingen, concepting, strategie, planning en management van content marketing, als ook tactics, tools en praktijkcases worden uitgebreid besproken, in 6 lessen.

  • in korte tijd ken je de strategie en praktijk van content marketing en ben je helemaal up-to-date met de laatste ontwikkelingen.
  • je weet welke factoren binnen content marketing belangrijk zijn en hoe je deze kunt meten en verbeteren.
  • je kunt werken met content concepten en campagnes.
  • je leert marketingdoelstellingen te vertalen naar werkbare content marketing-doelstellingen.
  • je heeft inzicht in de mogelijkheden, tools en middelen op het gebied van content marketing en kunt hier mee aan de slag.
  • je schrijft (optioneel) je eigen content marketing-plan, direct geschikt voor implementatie. 
  • je ontvangt, na het succesvol afronden van de training, je diploma 'Content Marketing'. Als je geen content marketingplan schrijft, ontvang je een certificaat in plaats van een diploma.

Voor wie is de training Content Marketing geschikt?

De training Content Marketing is bedoeld voor marketeers, marketingmedewerkers/managers, marketingcommunicatie medewerkers/managers, social media managers, crossmedia professionals, direct marketeers en communicatieprofessionals die een volwaardig gesprekspartner willen worden op het gebied van content marketing en de regie willen (gaan) voeren over de strategie en media. Je wilt jouw huidige kennis verbreden en verdiepen en deze graag toepassen in praktijk. 

Vooropleiding

Je beschikt als professional over een aantal jaren relevante werkervaring en je bezit een HBO werk- en denkniveau.

Tijden en duur

De training Content Marketing heeft 6 vaste lessen en wordt gegeven als dagopleiding. Je hebt dan 3 lesdagen, gegeven op één vaste dag in de week bestaande uit 2 lessen van elk 3 uur op één dag. De lestijden zijn van 09.30 - 12.30 en van 13.00 - 16.00 uur.

Studiebelasting/voorbereiding

Naast de wekelijkse lesdag gemiddeld 5 uur per week voor zelfstudie (o.a. het lezen van vakliteratuur en het schrijven van het plan (indien van toepassing)). 

Investering*

Het lesgeld bedraagt € 1.990,-. Dit is exclusief een pakket met vakliteratuur en readers t.w.v. € 195,-. De vergoeding voor de individuele opdracht, coaching en het eindgesprek is € 395,- (optioneel). Deze prijzen zijn exclusief btw. Er zijn mogelijkheden voor betaling in termijnen. Informeer naar de mogelijkheden. 

* De hier genoemde prijzen zijn de actuele en geldende tarieven per 1 januari 2015. Dit zijn de kosten die in rekening worden gebracht na inschrijving. Het kan voorkomen dat bijvoorbeeld in foldermateriaal nog andere tarieven staan genoemd, deze zijn dan niet juist.

IDMK kiest centrale gelegen trainingslocaties die zowel met de auto als het openbaar vervoer goed bereikbaar zijn. 

Startdata & locaties voor de training Content Marketing:

Start:
Dinsdag 19 september 2017
Locaties:
Eindhoven Rotterdam,


Start:
Woensdag 27 september 2017
Locaties:
Amsterdam


Start:
Dinsdag 3 oktober 2017
Locaties:
Leusden


Start:
Donderdag 5 oktober 2017
Locaties:
Amsterdam