Content Marketing & Crossmedia (training 2-daags)

Welk kanaal voor welke boodschap en waarom?

Er zijn veel mediakanalen die je kunt inzetten om jouw boodschap te laten overbrengen en waarmee je zelf waarschijnlijk al ervaring hebt. Deze hoeveelheid aan mogelijke kanalen, communicatie en media-inzet maakt dat een crossmediale inzet voor de hand ligt. Maar wanneer gebruik je welk kanaal en op welke wijze? Je merkt dat een crossmediale strategie niet vanzelf gaat en niet automatisch leidt tot het gewenste resultaat.

In het begin van de training wordt de basis gelegd voor het begrip crossmediale strategie. Aan de hand van voorbeelden en cases, jouw eigen voorbeelden en praktijksituaties wordt gekeken naar de succesfactoren en de redenen tot mislukken. We leren van het verleden maar gaan zeker kijken naar wat de toekomst brengt.

Het vervolg van de training gaat in op het uitdiepen van de succesfactoren van crossmediale strategie. Er wordt gekeken naar de ontwikkeling en toepassing van persona’s, het meten van inspanningen en het effect van de media op elkaar.

Aan het eind van deze 2-daagse training heb je je eigen crossmediale strategie opgesteld voor jouw product, dienst of organisatie. Dit plan is voor jou de rode draad in deze training waar de docenten de kennis en informatie aan zullen ophangen. De laatste dag bespreken we de plannen en de voortgang.

Daarnaast loop content als rode draad door de training. Elke crossmediale aanpak moet gevoed worden met content. De wijze waarop je omgaat met content en de mate waarin deze leidt tot succes bepaalt de inhoud van het tweede deel van deze training.

Meer informatie

Onderwerpen die aan bod komen tijdens de training  Content Marketing & Crossmedia:

  • crossmediale strategie
  • content marketing
  • contentstrategie
  • storytelling
  • doelgroepen en persona’s
  • meten van inspanningen
  • media, eigenschappen
  • ROI van media
  • de praktijk van crossmedia strategie
  • het eigen cross media & content marketingplan
  • successen en missers
  • cases en voorbeelden
  • content en context
  • content produceren
  • media en mediagebruik
  • de roi van contextmanagement bepalen
  • gebruik van beeld, tekst, bewegend beeld
  • waarde toevoegen in de communicatie
  • voorbeelden voor bedrijven, instanties en instellingen

Wat is het resultaat van de training Content Marketing & Crossmedia?

Deze training geeft je de handvatten, oplossing en inhoud om je crossmediale strategie in relatie met de juiste content het beste te laten converteren. Aan het einde van de training ken/weet/kun je:

  • meer denken vanuit crossmediale strategie
  • de effecten van media en klanten plannen
  • een crossmediaal plan voor jouw organisatie ontwikkelen
  • offline en online meer en beter combineren
  • meer resultaat bereiken met je huidige content
  • sturen op resultaat door de context vast te stellen en te gebruiken
  • interactie bevorderen tussen klantgroepen
  • je merk en merkbekendheid vergroten

Deze training is geschikt voor:

  • online marketeers
  • marketing managers
  • marketing coördinatoren
  • marketingcommunicatie professionals
  • online communicatie professionals
  • content marketeers
  • mediaplanners
  • mediastrategen
  • campagnemanagers

Tijden en duur

Deze 2-daagse training wordt zowel gegeven in een trainingsblok van 2 opeenvolgende dagen of als training waarbij er tussen beide trainingsdagen 1 week tijd zit. De trainingstijden zijn van 9.30 - 12.30 uur en van 13.30 - 16.30 uur.

Voorbereiding

Het is niet nodig om je voor te bereiden op deze training. Voorafgaand aan de training ontvang je een intakeformulier van de docent. Op dit formulier kun je persoonlijke trainingsdoelen aangeven zodat de docent, indien mogelijk, daar rekening mee kan houden.

Jouw investering*

990 euro voor twee dagen training, inclusief werken aan jouw eigen crossmedia en contentstrategie, materiaal, koffie, thee en lunch. Bedrag is exclusief btw.

* De hier genoemde prijzen zijn de actuele en geldende prijzen per 1 januari 2015. Dit zijn de kosten die in rekening worden gebracht na inschrijving. Het kan voorkomen dat bijvoorbeeld in foldermateriaal nog andere prijzen staan genoemd, de prijzen op de website zijn leidend.

Docenten met veel praktijkervaring

IDMK werkt met docenten met zeer ruime praktijkervaring op het vakgebied van de training. Op deze manier vormen de colleges een prettige mix van theorie en praktijk en gebruiken we inspirerende praktijkcases en voorbeelden.

  • Ment Kuiper

    Ment Kuiper

    Ment Kuiper is actief als bedrijfskundige, marketeer en ondernemer. Helpt mensen bij marketing en communicatievraagstukken binnen de eigen werkomgeving. Is... Lees meer
  • Patrick Petersen

    Patrick Petersen

    Patrick Petersen is succesvol internetondernemer, consultant online strategie, online marketing, zoekmachinemarketing, mobiele marketing en sociale media. Patrick... Lees meer

IDMK kiest centrale gelegen opleidingslocaties die zowel met de auto als het openbaar vervoer goed bereikbaar zijn. 

Start:
Woensdag 7 juni 2017
Vervolgdata:
Woensdag 14 juni 2017
Locaties:
Amsterdam, Eindhoven, Leusden, Rotterdam, Utrecht, Zwolle