Conversie-optimalisatie (training 1-daags)

Hoe verbeter je je online conversie?

Het gesprek van een online marketeer of online communicatie manager zal vaak gaan over conversie en het optimaliseren er van. Hoe hoger de conversie hoe meer resultaat, hoe meer tevredenheid bij het management. Ook de wijze hoe de gebruiker omgaat met jouw website, jouw content en andere bronnen is van groot belang. Vaak vergeten we deze component en stellen we alles samen gezien door onze eigen bril.

Wanneer is nu welke conversie goed en wanneer kan een conversiepercentage hoger zijn? Stel jezelf eens de vraag vooraf wanneer je bij welk percentage tevreden bent. Door te werken met verschillende conversiedoelen (denk hierbij aan percentage online aankopen, aantal informatie-aanvragen, aantal inschrijvingen voor de nieuwsbrief, aantal ingevulde contactformulieren etc) kun je voor elk doel gaan werken met verschillende strategieën en zo snel resultaten behalen.

Op basis van een goede analyse van de huidige conversie en kijken naar de wijze waarop de conversie nu tot stand wordt gebracht, wordt een basis gelegd voor de wijze waarop je jouw conversie kunt verbeteren. Denk bij conversie niet alleen aan e-commerce/online aankopen, ook in een B2B-omgeving kun je op een website werken met conversiedoelstellingen en het verbeteren daarvan.

Volg de 1-daagse training Conversie-optimalisatie, verbeter de performance van je eigen website en verdien meteen de investering van deze training terug.

Meer informatie

Onderwerpen die aan bod komen tijdens de training Conversie-optimalisatie:

  • conversie
  • conversieoptimalisatie
  • analytics en statistieken
  • diverse vormen van onderzoek zoals eye-tracking
  • SEO en je website
  • teksten
  • doelgroepen en user experience

Wat is het resultaat van de training Conversie-optimalisatie?

Het volgen van deze training leidt direct tot conversieverbetering voor elke deelnemer, ook als je werkzaam bent in een B2B-omgeving. Je hebt een beter inzicht in de mogelijkheden de conversie te vergroten en de user experience te verbeteren. Na deze training kun je:

  • meer rendement uit je websitebezoek halen
  • jouw conversie verhogen
  • weten hoe je conversie kunt optimaliseren
  • weten op welke wijze je kunt werken om de conversie te verbeteren
  • meer inzicht in het optimaliseren van de user experience

Deze training is geschikt voor:

  • online marketeers
  • online communicatie professionals
  • website beheerders
  • webdesigners
  • campagnemanagers

Ook mensen die een beter converterende website willen ontwikkelen en daar een goede gesprekspartner in willen zijn kunnen deze training prima volgen.

Tijden en duur

Deze 1-daagse training wordt gegeven als dag training. De trainingstijden zijn van 9.30 - 12.30 uur en van 13.30 - 16.30 uur.

Voorbereiding

Het is niet nodig om je voor te bereiden op deze training. Voorafgaand aan de training ontvang je een intakeformulier van de docent. Op dit formulier kun je persoonlijke trainingsdoelen aangeven zodat de docent, indien mogelijk, rekening mee kan houden.

Jouw investering

495 euro voor een dag training, inclusief werken aan je conversieverbetering, materiaal, koffie, thee en lunch. Bedrag is exclusief btw.

IDMK kiest centrale gelegen opleidingslocaties die zowel met de auto als het openbaar vervoer goed bereikbaar zijn. 

Start:
Maandag 9 oktober 2017
Locaties:
Amsterdam Eindhoven, Leusden, Rotterdam, Utrecht, Zwolle,


Start:
Dinsdag 12 december 2017
Locaties:
Amsterdam, Eindhoven, Leusden, Rotterdam, Utrecht Zwolle,