Customer Journey Management (training 3-daags)

De essentie van customer journey management

De essentie van customer journey management is de klantreizen zó op te zetten en continu te verbeteren dat deze leidt tot een betere klantbeleving. Met als uiteindelijk doel lagere kosten, loyalere klanten en/of meer ambassadeurs. Door meer accent te leggen op het managen van de customer journey en minder op het managen van producten/services wordt de organisatie meer klantgericht. Een belangrijk onderdeel van customer journey management vak is het koppelen van het merk specifieke  onderdelen van de klantenreis. Bepaalde touchpoints moeten zo ingericht worden dat hier de merkwaarde optimaal naar buiten komt. Het ‘ontzuilen’ van organisaties is daarbij noodzakelijk. Customer centricity bereik je alleen door de klant echt centraal te zetten en de customer journey speelt daarin een centrale rol. Customer Journey Management is een modern vakgebied aan het worden en daarom is het tijd voor een strategisch en praktische opleiding voor Customer Journey Manager. 

Meer informatie

Onderwerpen en lessen tijdens de training Customer Journey Management

De training Customer Journey Management bestaat uit zes lessen. De training leert je concreet hoe je aan de slag kunt met Customer Journey Management.

  • Het Customer Experience Trends en Strategie;
  • Het onderzoeken van klantbeleving;
  • De rol van het merk in Touchpoint design;
  • Persona ontwikkeling;
  • Mapping van Touch points en customer journeys;
  • Customer Journey Management.

Individuele opdracht (optioneel)

Je individuele opdracht bestaat uit het opstellen van een strategie en praktische uitvoering van de customer journey voor jouw eigen organisatie, een opdrachtgever of andere relatie. Je hebt tijdens de training de beschikking over een coach (de kerndocent) die je helpt met het opstellen van je plan. Het schrijven van een plan vinden we belangrijk omdat de tijdens de lessen opgedane kennis gelijk in de praktijk kan worden gebracht. We verwachten geen centimeters dikke rapporten maar eenstrategisch en praktisch plan waarmee je direct in de dagelijkse praktijk aan de slag kunt.

De individuele opdracht is facultatief. IDMK biedt deze mogelijkheid omdat het opstellen van je eigen plan je uitdaagt de aangeboden kennis uit de lessen te vertalen naar jouw eigen organisatie/situatie. Je verlaat dus de training met een aantal customer journeys en ook met concrete verbeteringen in customer journey aanpak, begeleid en getoetst door docenten en experts.

Resultaat: wat bereik je met de training Customer Journey Management?

De opleiding Customer Journey Management training is erop gericht om marketeers, communicatie-, service- en sales-professionals, customer experience professionals en customer journey managers de principes en werkwijze van customer journey management bij te brengen. Het onderzoeken van klantbeleving en het maken van customer journeys neemt een steeds belangrijkere rol in binnen organisaties. In de training leer je van experts hoe je een goede customer journey in kaart brengt en tevens analyseert waar de verbeter mogelijkheden liggen. Je leert hoe je merkwaarden in de customer journey implementeert en hoe je de optimale customer journeys kan organiseren. Het managen van customer journeys door integrale samenwerking tussen finance, logistiek, service, marketing en sales is èèn van de belangrijkste uitdagingen om de gewenste klantdoelen te realiseren.

  • Beheersing van Customer Journey Management vakgebied;
  • Helemaal up to date met de laatste ontwikkelingen binnen het Customer Journey management;
  • Creëren van Persona’s;
  • Het mappen van Customer Journeys in zowel B2C als B2B;
  • Het ontwikkelen van ideale customer journeys;
  • Ontwerpen van van branded touchpoints;
  • Ontwikkelen van customer insights;
  • Vat krijgen op content management per touchpoint;

Je behaalt je diploma Customer Journey Management. Indien je geen individuele opdracht opstelt, ontvang je een certificaat;
Je bouwt een relevant en interessant netwerk op, ook na je studie. 

Voor wie is de opleiding Customer Journey Management bedoeld?

Deze training is bestemd voor marketing managers, service managers, sales managers, customer experience professionals, journey managers, B2B marketeers, channel managers, CRM-ers, adviseurs, marketing analisten, product managers of marketingcommunicatiemanager betrokken bij  de planning en/of de uitvoer van service-, sales-, marketing- en communicatie activiteiten binnen organisaties. Je wil je huidige kennis verbreden en verdiepen en deze graag toepassen in praktijk. 

Vooropleiding

Je beschikt als professional over een aantal jaren werkervaring en je bezit minimaal een HBO werk- en denkniveau.

Lestijden en -duur

De training Customer Journey Management kent 6 lessen en wordt gegeven als dagtraining. Je hebt dan 3 lesdagen, gegeven op één vaste dag in de week bestaande uit 2 lessen van elk 3 uur op één dag. De lestijden zijn van 09.30 - 12.30 en van 13.00 - 16.00 uur.

Studiebelasting

Naast de wekelijkse lesdag gemiddeld 5 uur per week voor zelfstudie (o.a. het lezen van vakliteratuur en het schrijven van het plan (indien van toepassing)). 

De training Customer Journey Management is uitstekend te volgen naast een drukke baan.  

Investering*

Het lesgeld bedraagt € 1.990,-. Dit is exclusief een pakket met vakliteratuur en readers t.w.v. € 195,-. De vergoeding voor de individuele opdracht, coaching en het eindgesprek is € 395,- (optioneel). Deze prijzen zijn exclusief BTW. Er zijn mogelijkheden voor BTW-vrij factureren en betaling in termijnen. Informeer naar de mogelijkheden. 

* De hier genoemde prijzen zijn de actuele en geldende tarieven per 1 juni 2015. Dit zijn de kosten die in rekening worden gebracht na inschrijving. Het kan voorkomen dat bijvoorbeeld in foldermateriaal nog andere tarieven staan genoemd, deze zijn dan niet van toepassing.

  • Kees Kerkvliet

    Kees Kerkvliet

    Gedreven door zijn missie om Nederland elke dag een stukje klantgerichter te maken, heeft Kees vele verschillende organisaties, bedrijven en professionals kunnen... Lees meer

IDMK kiest centrale gelegen trainingslocaties die zowel met de auto als het openbaar vervoer goed bereikbaar zijn. 

Startdata & locaties voor de training Customer Journey Management:

Start:
Dinsdag 19 september 2017
Locaties:
Eindhoven, Rotterdam, Zwolle


Start:
Woensdag 27 september 2017
Locaties:
Amsterdam


Start:
Donderdag 28 september 2017
Locaties:
Utrecht


Start:
Dinsdag 3 oktober 2017
Locaties:
Leusden