Customer Journey Mapping & Experience (training 2-daags)

Customer journey en experience

Customer Experience is hot. Maar hoe creëer je nu een effectieve en memorabele klantbeleving? Een veel gehoorde vraag waar het antwoord niet altijd even eenduidig op te geven is. Kun jij het antwoord voor jouw organisatie geven en geven jouw collega’s dan hetzelfde antwoord?  Waar zit de klant eigenlijk op te wachten? Hoe creëer je onderscheidend vermogen? Hoe zorg je ervoor dat klanten langer blijven, meer kopen en je positief aanbevelen? Customer Journey Mapping is een onmisbaar instrument om op eenduidige wijze antwoord te vinden op bovengenoemde vragen. Het opstellen van een Customer Journey Map is echter zo eenvoudig nog niet. Dit leren we je op een zeer praktische manier in deze training.

We leren je hoe je alle relevante touchpoints in kaart kunt brengen, de beleving van de klant meet, hoe je deze optimaliseert en hoe je op onderscheidende manier kunt werken aan een merkwaardige klantbeleving. Schrijf je nu in want je klant verdient het. 

Meer informatie

Onderwerpen die aan bod komen tijdens de training Customer Journey Mapping & Experience:

  • customer experience
  • customer journey mapping
  • persona's
  • memorable en merk-waardige klantbeleving
  • branding
  • klantwaarde, toegevoegde waarde
  • klantcontactmomenten
  • klantgerichte organisatie creëren

Programma van de tweedaagse training:

Dag 1

  • trends en ontwikkelingen
  • veranderend gedrag consument
  • customer experience, van wetenschappelijke basis tot succesvolle praktijk
  • customer journeys; nut en noodzaak 
  • 11 stappen van Customer Journey mapping
  • customer journey mapping, hands on aan de slag!
  • Wat is een effectieve beleving?

Dag 2

  • de rol van mens en merk in klantbeleving
  • succesvolle praktijkcases
  • customer experience; organisatorische aspecten 
  • handvatten en oefening om customer journeys toe te passen bij eigen organisatie

Wat bereik je met de training Customer Journey Mapping & Experience?

Door deze training krijg je inzicht in de Customer Experience, de off- en online touchpoints van jouw klanten en de (klant)processen binnen je organisatie. Allemaal om meer en meer tevreden klanten te krijgen, hebben en houden. Je

  • krijgt inzicht in jouw klantcontactmomenten
  • kunt toegevoegde waarde bieden op de relevante en geschikte momenten
  • speelt beter in op de wensen en behoeften van de klant

Deze 2-daagse training geeft jou de basis om binnen jouw organisatie het managen van klantcontacten te optimaliseren. Dat betekent dat de gemiddelde klantwaarde zal stijgen. De bijeenkomsten zijn zeer interactief en jouw organisatie zal als uitgangspunt dienen. Aan het eind van de tweede dag van de training heb je een plan van aanpak en kun je je collega’s overtuigen om met frisse blik te kijken naar jullie customer journeys en klantmanagement.

Na succesvolle deelname aan deze 2-daagse training ontvang je het certificaat 'Customer Journey Mapping & Experience'.

Voor wie is de training Customer Journey Mapping & Experience geschikt?

Deze training is geschikt voor:

  • online marketeers
  • marketing manager
  • marketing coördinator
  • online communicatie professionals
  • crm managers
  • klantmanagers
  • experience managers
  • customer service managers

Tijden en duur

Deze 2-daagse training wordt zowel gegeven in een trainingsblok van 2 opeenvolgende dagen of als training waarbij er tussen beide trainingsdagen 1 week tijd zit. De trainingstijden zijn van 9.30 - 12.30 uur en van 13.30 - 16.30 uur.

Voorbereiding

Het is niet nodig om je voor te bereiden op deze training. Voorafgaand aan de training ontvang je een intakeformulier van de docent. Op dit formulier kun je persoonlijke trainingsdoelen aangeven zodat de docent daar, indien mogelijk, rekening mee kan houden.

Jouw investering

990 euro voor twee dagen training, inclusief werken aan je customer journey, materiaal, koffie, thee en lunch. Bedrag is exclusief btw.

IDMK werkt met docenten met zeer ruime praktijkervaring op het vakgebied van de training. Op deze manier vormen de colleges een prettige mix van theorie en praktijk en gebruiken we inspirerende praktijkcases en voorbeelden.

  • Kees Kerkvliet

    Kees Kerkvliet

    Gedreven door zijn missie om Nederland elke dag een stukje klantgerichter te maken, heeft Kees vele verschillende organisaties, bedrijven en professionals kunnen... Lees meer
  • Kris Konrad

    Kris Konrad

    Kris Konrad is als Senior Consultant bij TOTE-M dagelijks aan de slag met het optimaliseren van klantbeleving in de breedste zin van het woord. Na het succesvol... Lees meer

IDMK kiest centrale gelegen opleidingslocaties die zowel met de auto als het openbaar vervoer goed bereikbaar zijn. 

Start:
Maandag 12 juni 2017
Vervolgdata:
Maandag 19 juni 2017
Locaties:
Amsterdam Eindhoven, Leusden, Rotterdam, Utrecht, Zwolle,