Customer Relationship Management (CRM 2.0) (training 3-daags)

De klant centraal stellen

Jouw onderneming kan meer verdienen als je je meer richt op het behouden van huidige klanten, dan op het werven van nieuwe klanten. Een waarheid die door velen onderschreven wordt. De strategie die erop is gericht klanten te behouden en daarnaast toch nieuwe klanten te werven noemen we Customer Relationship Management (CRM) en is meer een strategie dan een systeem. 
Het vraagt wel wat van een onderneming om CRM op een juiste manier te introduceren binnen een organisatie. Processen, werkwijzen, technische infrastructuren, klantbenaderingen, waardenbepalers en stuurgrootheden worden anders en vragen om andere visie, inzichten en vaardigheden. 
De 3-daagse training Customer Relationship Management (CRM 2.0) is een intensieve en leerzame training waarin de kern van CRM en klantgericht management in 3 lesdagen wordt beschreven. Desgewenst rond je de training af met je eigen CRM-managementplan dat je direct kunt uitvoeren in jouw eigen organisatie.

Meer informatie

Onderwerpen tijdens de training Customer Relationship Management (CRM 2.0)

De training Customer Relationship Management (CRM 2.0) bestaat uit zes lessen. Tijdens de training leer je wat er bij Customer Relationship Management komt kijken, welke ontwikkelingen te herkennen zijn en welke strategieën en tools je kunt gebruiken om klantgericht management goed te bedrijven. De training heeft vooral een praktische insteek met veel casussen en voorbeelden zodat je zelf direct met de opgedane kennis aan de slag kunt. Optioneel is het afronden van de training met het schrijven van een CRM-plan om klantgericht management in jouw organisatie goed te introduceren of te verbeteren. 

  • Klantgerichte strategie en Social CRM
  • Klantprocessen: marketing, sales en service
  • Klantgerichte organisatie en HR
  • Klantwaarde-management, Customer Insight & Big Data
  • Klantgerichte ICT infrastructuur: (Social) CRM systemen, selectie en implementatie
  • CRM-programma management en business case van CRM

Individuele opdracht (optioneel)

Het opstellen van de individuele opdracht is een extra mogelijkheid (niet verplicht) die IDMK biedt. Dit omdat het opstellen van je eigen plan je uitdaagt de aangeboden kennis uit de lesstof te vertalen naar de eigen organisatie/situatie. De individuele opdracht bestaat uit het opstellen van een basis CRM-plan voor jouw organisatie of voor een relatie. Je rondt de training af met een eigen CRM-plan (strategie en uitvoering), begeleid en getoetst door docenten en experts. Je sluit af door met jouw (kern)docent een eindgesprek te voeren over deze individuele opdracht.

Resultaat: wat bereik je met de training Customer Relationship Management (CRM 2.0)?

De 3-daagse training Customer Relationship Management (CRM 2.0) geeft je strategische inzichten in de manier waarop klantgericht management binnen organisaties gestalte krijgt. Daarnaast leer je de belangrijkste kenmerken van een klantgerichte strategie en weet je hoe deze de klantprocessen bij sales, marketing en service-afdeling beïnvloedt.

  • in 3 lesdagen beheers je de strategie en praktijk van klantgericht management en (social) CRM en ben je helemaal up-to-date met de laatste ontwikkelingen.
  • je weet welke factoren van invloed zijn op klantwaarde management en hoe je deze kunt meten en verbeteren.
  • je leert bedrijfsdoelstellingen te vertalen naar klantdoelstellingen.
  • je hebt overzicht over de mogelijkheden, tools en middelen op het gebied van klantgerichte (ICT) infrastructuren en kunt hier mee aan de slag.
  • je schrijft (optioneel) je eigen CRM-plan, direct geschikt voor implementatie. 
  • je ontvangt, na het succesvol afronden van de training, het diploma 'Customer Relationship Management (CRM 2.0)'. Als je geen plan schrijft ontvang je een certificaat in plaats van een diploma.

Voor wie is de training Customer Relationship Management (CRM 2.0) bedoeld?

De training Customer Relationship Management (CRM 2.0) is bedoeld voor CRM-professionals, marketeers, product managers, account managers, projectleiders, (IT)-consultants die meer willen weten over klantgericht management en social CRM en daarmee in hun organisatie aan de slag willen.

Vooropleiding

Je beschikt als professional over een aantal jaren relevante werkervaring en je bezit minimaal een HBO werk- en denkniveau. Je wilt je huidige kennis verbreden en verdiepen en deze graag toepassen in praktijk.

Tijden en duur

De training Customer Relationship Management (CRM 2.0) bestaat uit 6 vaste lessen en wordt gegeven als dagtraining. Je hebt dan 3 lesdagen, gegeven op één vaste dag in de week bestaand uit 2 lessen van elk 3 uur op één dag. De lestijden zijn dan van 09.30 - 12.30 en van 13.00 - 16.00 uur.

Studiebelasting/voorbereiding

Naast de wekelijkse lesdag gemiddeld 5 uur per week voor zelfstudie (o.a. het lezen van literatuur en het schrijven van het plan (indien van toepassing)). 

Investering

Het lesgeld bedraagt € 1.990,-. Dit is exclusief een pakket met literatuur en readers t.w.v. € 195,-. De vergoeding voor de individuele opdracht, coaching en het eindgesprek is € 395,- (optioneel). Deze prijzen zijn exclusief BTW. Er zijn mogelijkheden voor betaling in termijnen. Informeer naar de mogelijkheden. 

IDMK kiest centrale gelegen trainingslocaties die zowel met de auto als het openbaar vervoer goed bereikbaar zijn. 

Startdata & locaties voor de training Customer Relationship Management (CRM 2.0):

Start:
Dinsdag 2 mei 2017
Vervolgdata:
Dinsdag 9 mei 2017
Dinsdag 16 mei 2017
Locaties:
Amsterdam, Eindhoven, Leusden, Rotterdam, Utrecht, Zwolle