Digital en Social Selling (training 3-daags)

Meer verkoopresultaat met digital en social selling

Een steeds groter deel van het totale koopproces vindt online plaats. Digital en social selling is nodig om de (toekomstige) klant te bereiken. Het vereist een nieuwe manier van samenwerken tussen verkoop en marketing. Met de juiste strategie en aanpak kunnen significant betere verkoopresultaten behaald worden. Wat is een goede verkoopstrategie? Hoe kan ik digital en social selling in de dagelijkse praktijk toepassen? En hoe doe ik dat dan en welke middelen? Zo maar enkele vragen waar je antwoord op krijgt in de opleiding Digital en Social Selling.

Meer informatie

Onderwerpen en lessen tijdens de opleiding Digital en Social Selling

De opleiding Digital en Social Selling bestaat uit zes lessen. De opleiding geeft je concrete inzichten, handvaten en tools om direct te starten met Digital en Social Selling.

  1. Sales Strategie en Marketing alignment
    Sales Strategieën in een dynamische digitale omgeving, ontwikkelen van een waarde propositie en taakverdeling sales & marketing.
  2. Digital Selling
    Wat is Social Enterprise, inzet van social media in sales, content marketing en Social Selling, online tools.
  3. Demand Generation, Lead & Opportunity Management
    ​Online /social leadgeneratie / Demand Generation, leadmanagement vs. opportunity management, prospecting en sales funnel, forecasting/reverse funnel.
  4. CRM en Marketing Automation
    ​CRM en sales, CRM en marketing, implementatie van IT binnen marketing en sales.
  5. Linkedin for sales
    ​Online profiel creëren, marketing campagnes en content delen, gebruik van salesnavigator, leads genereren, praktische voorbeelden.
  6. De toepassing van technologie in klantcontact
    Methoden, technieken en technologie bij het verkoopproces.

Individuele opdracht (optioneel)

Je schrijft je eigen digital en social sales plan voor jouw organisatie of opdrachtgever waardoor je de lesstof meteen leert toepassen in de praktijk. Je eindigt de opleiding dus met jouw eigen digital en social sales plan, -strategie en uitvoering, getoetst door docenten en experts. Je krijgt hierin coaching en begeleiding van docenten en sluit de opleiding af met een eindgesprek waarin je jouw plan toelicht.

De individuele opdracht is facultatief. IDMK biedt deze mogelijkheid omdat het opstellen van een eigen plan je uitdaagt de aangeboden lesstof direct te vertalen naar jouw eigen organisatie/situatie. Het schrijven van een plan vinden we belangrijk omdat je hiermee de opgedane kennis gelijk in de praktijk brengt. We verwachten geen dik rapport maar een strategisch en praktisch plan waarmee je direct in de dagelijkse praktijk aan de slag kunt. 

Resultaat: wat bereik je met de opleiding Digital en Social selling?

Na het volgen van de opleiding digital en social selling kun je als marketeers, accountmanagers of service- en sales-professionals digital en social media optimaal integreren in je bestaande salesproces om zo op een klantgerichte wijze meer verkoopresultaat te bereiken. Tijdens de opleiding Digital en Social Selling ontwikkel je op een innovatieve en boeiende manier een moderne visie en aanpak voor jouw salesactiviteiten. Ook wordt er aandacht besteed aan hoe je deze activiteiten optimaal implementeert in dit digitale tijdperk.

  • Je kunt binnen 2 maanden digital en social selling succesvol in de praktijk inzetten;
  • Je bent op de hoogste van de laatste trends en ontwikkelingen in het sales vakgebied;
  • Je weet hoe je jouw bedrijfsdoelen kunt bereiken met de digital en social selling;
  • Je leert sales en marketing beter op elkaar af te stemmen;
  • Je schrijft je eigen digital en social sales plan, direct geschikt voor implementatie (optioneel);
  • Je behaalt, na het succesvol afronden van de opleiding, het diploma Digital en Social Selling. Als je geen plan maakt dan ontvang je een certificaat. 

Voor wie is de opleiding Digital en Social Selling bedoeld?

Deze opleiding is bestemd voor iedereen die betrokken is bij het (indirect) verkopen van producten of diensten in een organisatie of daar advies over geeft. Denk aan:

  • marketeers,
  • (key) account managers,
  • sales professionals
  • sales managers
  • sales & marketing managers
  • business development managers

Kortom, elke professional die actief digital en social selling wil inzetten om zo de verkoopresultaten te verbeteren en de strategie hiervoor wil vormen. Je wilt jouw huidige kennis verbreden en verdiepen en deze graag toepassen in praktijk om zo meer verkoopresultaat en tevredener klanten te krijgen. 

Vooropleiding

U beschikt als professional over een aantal jaren relevante werkervaring en heeft een HBO werk- en denkniveau (een afgeronde HBO-opleiding is niet nodig). Mocht je meer willen weten over toelating, studie en benodigde achtergrond, neem gerust contact met ons op.

Lestijden en -duur

De training Digital en Social Selling wordt gegeven als dagopleiding. Je krijgt dan 3x een dag les, op één vaste dag in de week, met 2 colleges van 3 uur op één dag. De lestijden zijn van 09.30 - 12.30 en van 13.30 - 16.30 uur.

Studiebelasting 

Naast de wekelijkse lesdag gemiddeld 5 uur per week voor zelfstudie (o.a. het lezen van vakliteratuur en het schrijven van het plan (indien van toepassing)).  
De opleiding Digital en Social Selling is uitstekend te volgen naast een drukke baan.  

Investering*

Het lesgeld bedraagt € 1.990,-. Dit is exclusief een pakket met vakliteratuur en readers t.w.v. € 195,-. De vergoeding voor de individuele opdracht, coaching en het eindgesprek is € 395,- (optioneel). Deze prijzen zijn exclusief BTW.  De lunch is inbegrepen in het lesgeld. 

* De hier genoemde prijzen zijn de actuele en geldende tarieven per 1 december 2016. Dit zijn de kosten die in rekening worden gebracht na inschrijving en deze tarieven zijn bindend.

  • Laura Nuhaan

    Laura Nuhaan

    Laura Nuhaan is managing partner bij The Andeta Group, een consultancy in action firm die zich richt op innovatie in sales en marketing. Andeta helpt organisaties... Lees meer
  • Robert Jan Hylkema

    Robert Jan Hylkema

    Robert Hylkema is managing partner bij The Andeta Group, een interim en consultancy bedrijf dat innovatie in sales en marketing bij haar klanten teweeg brengt.... Lees meer
Start:
Donderdag 28 september 2017
Locaties:
Amsterdam, Utrecht


Start:
Dinsdag 10 oktober 2017
Locaties:
Leusden