Digital & Online Marketing (training 3-daags)

Digital & online marketing succesvol toepassen in je organisatie.

Is er nog een organisatie te vinden die niets doet met digitale en online marketing? De uitdaging nu is om snel te kunnen reageren op nieuwe kansen en ontwikkelingen, binnen de kaders van een heldere en succesvolle digital en online strategie. De kern van de training Digital & Online Marketing bestaat uit het ontwikkelen van nieuwe marketingstrategieën en hoe deze concreet en succesvol actiematig uit te voeren. Je leert in 6 krachtige lessen over de nieuwe digital marketingmodellen en hoe een nieuwe digitale en online marketingmix is in te zetten. Je gaat werken met nieuwe business-modellen, je ontwikkelt je eigen digital en online marketingplan, leert van de ervaringen van je medestudenten, werkt aan leerzame cases en interacteert met ervaren docenten.

Uiteindelijk is het doel je de gewenste kennis en ervaringen bij te brengen om digital en online marketing succesvol in je eigen organisatie of voor je adviespraktijk toe te passen.

Ook interessant

Meer informatie

De training Digital & Online Marketing bestaat uit zes lessen. De training leert je hoe je praktisch en concreet met digital & online marketing aan de slag kunt. Optioneel is het afronden van de training met het schrijven van een online marketingplan om online marketing in je organisatie goed te introduceren of te verbeteren.

  1. De digitale marketingtrends, strategie en plan 
  2. Content strategie & management 
  3. Social Media & communities
  4. Online en mobile advertising, mediaplanning en affiliates 
  5. Search engine marketing en web analytics
  6. Campagne management, email & permission based marketing

Individuele opdracht (optioneel)

Het opstellen van de individuele opdracht is facultatief. IDMK biedt deze mogelijkheid omdat het opstellen van je eigen plan je uitdaagt de aangeboden kennis uit de lessen te vertalen naar jouw eigen organisatie/situatie. De individuele opdracht bestaat uit het opstellen van een online marketingplan voor je organisatie of voor een relatie. Je verlaat de training met een eigen online marketingplan (strategie en uitvoering), begeleid en getoetst door docenten en experts. Je rondt de training af door met uw (kern)docent een eindgesprek te voeren over je individuele opdracht.

Wat is het resultaat van de opleiding Digital & Online Marketing voor jou?

De training Digital & Online Marketing leert je te denken in 'online' en succesvolle online marketingactiviteiten te ontwikkelen en te implementeren. Je leert een online marketingvisie te ontwikkelen voor jouw organisatie.

  • Binnen korte tijd beheersing van strategie en praktijk van digital & online marketing en ben je helemaal up-to-date met de laatste ontwikkelingen in marketing, online en media, online strategieën en concepten en content marketing. 
  • Je weet hoe je jouw bedrijfsdoelen kunt bereiken met een digitale marketingaanpak.  
  • Je kunt werken met de nieuwe digitale marketingmix, online en interactive marketing,social media management, campagne management, mediaplanning, communicatie.  
  • Je schrijft (optioneel) je eigen, financieel onderbouwd online en interactive digital marketing plan, direct geschikt voor implementatie (in je eigen organisatie). 
  • Je ontvangt, na het succesvol afronden van de training, jouw certificaat 'Digital & Online Marketing'
  • Je bouwt een relevant en interessant netwerk op, ook na je studie. 

Voor wie is de opleiding Digital & Online Marketing ontwikkeld?

De training Digital & Online Marketing is bedoeld voor marketingmedewerkers/managers, marketingcommunicatie medewerkers/managers, online managers, social media managers, PR managers of direct marketeers die meer willen weten over de diverse facetten van het online marketing vakgebied en daar ook graag concreet mee aan de slag willen. je wilt je huidige kennis verbreden en verdiepen en deze graag toepassen in praktijk. 

Vooropleiding

Je beschikt als professional over een aantal jaren werkervaring en je bezit minimaal een HBO werk- en denkniveau.

Lestijden en -duur

De korte training Digital & Online Marketing kent 6 lessen en wordt gegeven als dagopleiding. Je hebt dan 3 lesdagen, gegeven op één vaste dag in de week bestaande uit 2 lessen van elk 3 uur op één dag. De lestijden zijn van 09.30 - 12.30 en van 13.00 - 16.00 uur.

Studiebelasting

Naast de wekelijkse lesdag gemiddeld 5 uur per week voor zelfstudie (o.a. het lezen van vakliteratuur en het schrijven van het plan (indien van toepassing)).  

De training Digital & Online Marketing is uitstekend te volgen naast een drukke baan.  

Investering

Het collegegeld bedraagt € 1.990,-. Dit is exclusief een pakket met vakliteratuur en readers t.w.v. € 195,-. De vergoeding voor de individuele opdracht, coaching en het eindgesprek is € 395,- (optioneel). Deze prijzen zijn exclusief BTW. Bij de dagvariant van de training is de lunch inbegrepen in het collegegeld. Er zijn mogelijkheden voor BTW-vrij factureren en betaling in termijnen. Informeer naar de mogelijkheden. 

* De hier genoemde prijzen zijn de actuele en geldende tarieven per 1 juni 2015. Dit zijn de kosten die in rekening worden gebracht na inschrijving. Het kan voorkomen dat bijvoorbeeld in foldermateriaal nog andere tarieven staan genoemd, deze zijn dan niet van toepassing.

  • Antal de Waij

    Antal de Waij

    Antal de Waij, geboren 30 jaar B.G. (before Google), is na ruim 12 jaar bij diverse multinationale ondernemingen gestart met het bedrijf Engagement Media BV, na... Lees meer
  • Ment Kuiper

    Ment Kuiper

    Ment Kuiper is actief als bedrijfskundige, marketeer en ondernemer. Helpt mensen bij marketing en communicatievraagstukken binnen de eigen werkomgeving. Is... Lees meer
  • Patrick Petersen

    Patrick Petersen

    Patrick Petersen is succesvol internetondernemer, consultant online strategie, online marketing, zoekmachinemarketing, mobiele marketing en sociale media. Patrick... Lees meer

IDMK kiest centrale gelegen trainingslocaties die zowel met de auto als het openbaar vervoer goed bereikbaar zijn.

Startdata & locaties voor de training Digital & Online Marketing: 

Start:
Dinsdag 19 september 2017
Locaties:
Eindhoven, Rotterdam, Zwolle


Start:
Donderdag 21 september 2017
Locaties:
Utrecht


Start:
Woensdag 27 september 2017
Locaties:
Amsterdam


Start:
Donderdag 5 oktober 2017
Locaties:
Leusden


Start:
Zaterdag 7 oktober 2017
Locaties:
Leusden