Digital & Webanalytics (training 3-daags)

Leer jouw website en campagnes analyseren en optimaliseren

De training digital & webanalytics is erop gericht je praktisch en concreet verder te helpen op het gebied van online analytics en de mogelijkheden van Google Analytics in het bijzonder. Je leert hoe je je website en online campagnes met behulp van webanalytics kunt analyseren en optimaliseren om zo het maximale uit jouw website en campagnes te halen. Je leert data interpreteren en hierop te sturen. Verder komen de mogelijkheden, functionaliteiten en belangrijkste tools voor web- en social analytics en het opzetten van A/B testen aan bod. Je rondt de training af met een eigen digital analyticsplan zodat je direct met de stof aan de slag kunt (optioneel). 

Meer informatie

Onderwerpen tijdens de training Digital & Webanalytics

De training Digital & Webanalytics bestaat uit zes lessen. Tijdens de training leer je optimaal gebruik te maken van digital & webanalytics.Je leert wat er bij digital & webanalytics komt kijken, welke ontwikkelingen te herkennen zijn en welke tools je kunt gebruiken om dit vak goed uit te oefenen. De training heeft vooral een praktische insteek met veel casussen en voorbeelden zodat je zelf direct met de opgedane kennis aan de slag kunt. Optioneel is het afronden van de training door het schrijven van een basisplan om digital & webanalytics in je organisatie goed te introduceren. Je kunt direct starten meer uit de eigen campagnes en website te halen. 

  • Les 1: Digital en webanalytics, trends, ontwikkelingen, strategie, KPI’s, online maturity model & plan  
  • Les 2: Doelen stellen, implementatie en inrichting (Google) analytics 
  • Les 3: Optimaliseren website en campagnes 
  • Les 4: Overzicht tools en opzetten A/B & multivariate testen 
  • Les 5: Social media analytics, data integratie en dashboarding
  • Les 6: Webanalytics in de organisatie 

Individuele opdracht (optioneel)

Het opstellen van de individuele opdracht is niet verplicht. IDMK biedt deze extra mogelijkheid omdat het opstellen van je eigen plan je uitdaagt de aangeboden kennis uit de lessen te vertalen naar je eigen organisatie/situatie. De individuele opdracht bestaat uit het opstellen van een digital & analyticsplan voor de eigen organisatie of voor een relatie. Je rondt de training af met een eigen digital & analyticsplan (strategie en uitvoering), begeleid en getoetst door docenten en experts. Je sluit de training af door met je (kern)docent een eindgesprek te voeren over jouw individuele opdracht.

Wat bereik je met de training Digital & Webanalytics?

De training Digital & Webanalytics geef je strategische inzichten in het analyseren van jouw website en online campagnes. Daarnaast leer je digital & webanalytics in de juiste context te plaatsten en krijgt je ruim voldoende (praktisch) inzicht in en kennis over de middelen, tools en technieken om succesvol met digital & webanalytics aan de slag te gaan.

  • in korte tijd leer je de strategie en praktijk van digital & webanalytics en ben je helemaal up-to-date met de laatste ontwikkelingen.
  • je weet je weg te vinden binnen de mogelijkheden van analytics en kunt de belangrijkste gegevens vinden, analyseren, gebruiken en verbeteren.
  • je hebt overzicht over de beschikbare webanalytics tools (o.a. Google Analytics, Webtrends, Adobe SiteCatalyst, Comscore), testtools (Visual Website Optimizer, Google Analytics Experiment) en andere optimalisatie tools (Usabilla, Surveymockey, Personyze, Clicktale, Google Tag Manager). Je kunt hiermee zelf actief aan de slag.
  • je schrijft (optioneel) je eigen analyticsplan, direct toepasbaar. 
  • je ontvangt, na het succesvol afronden van de training, het diploma 'Digital & Webanalytics'. Als je geen plan schrijft, ontvang je een certificaat in plaats van een diploma.

Voor wie is de training Digital & Webanalytics geschikt?

Je bent marketing manager, (online) marketeer, social media manager, (web)analist, search marketeer, e-manager of communicatiemanager en wilt jouw marketinginspanningen graag gericht verbeteren. Je wilt graag weten hoe digital & webanalytics je daarbij kunnen helpen.

Vooropleiding

Je beschikt als professional over een aantal jaren relevante werkervaring en je bezit minimaal een HBO werk- en denkniveau. Je wilt je huidige kennis verbreden en verdiepen en deze graag toepassen in praktijk.

Tijden en duur

De training Digital & Webanalytics kent 6 vaste lessen en wordt gegeven als dagopleiding. Je hebt dan 3 lesdagen, gegeven op één vaste dag in de week bestaande uit 2 lessen van elk 3 uur op één dag. De lestijden zijn van 09.30 - 12.30 en van 13.00 - 16.00 uur.

Studiebelasting/voorbereiding

Naast de wekelijkse collegedag gemiddeld 5 uur per week voor zelfstudie (o.a. het lezen van literatuur en het schrijven van het plan (indien van toepassing)). 

Investering*

Het lesgeld bedraagt € 1.990,-. Dit is exclusief een pakket met vakliteratuur en readers t.w.v. € 195,-. De vergoeding voor de individuele opdracht, coaching en het eindgesprek is € 395,- (optioneel). Deze prijzen zijn exclusief BTW. Er zijn mogelijkheden voor betaling in termijnen. Informeer naar de mogelijkheden. 

* De hier genoemde prijzen zijn de actuele en geldende tarieven per 1 januari 2015. Dit zijn de kosten die in rekening worden gebracht na inschrijving. Het kan voorkomen dat bijvoorbeeld in foldermateriaal nog andere tarieven staan genoemd, de hier genoemde tarieven zijn bindend.

IDMK kiest centrale gelegen trainingslocaties die zowel met de auto als het openbaar vervoer goed bereikbaar zijn. 

Startdata & locaties voor de training Digital & Webanalytics: 

Start:
Woensdag 7 juni 2017
Vervolgdata:
Woensdag 14 juni 2017
Woensdag 21 juni 2017
Locaties:
Amsterdam, Eindhoven, Leusden, Rotterdam, Utrecht, Zwolle