E-mailmarketing (training 3-daags)

Verhoog de effectiviteit van jouw e-mailmarketing

De training e-mailmarketing leert je één van de belangrijkste digital marketing instrumenten goed in te richten en te managen. Je leert veel over het gebruik van teksten en afbeeldingen, het selecteren van doelgroepen, testen en het verhogen van de effectiviteit van je e-mailmarketing resultaten. Na het volgen van deze training weet je hoe je praktisch en concreet met e-mailmarketingvraagstukken aan de slag kunt. 

Je leert:

  • De laatste ontwikkelingen op het gebied van e-mailmarketing  
  • Het gebruik van teksten en afbeeldingen te optimaliseren
  • Wet- en regelgeving op het gebied van e-mailmarketing
  • E-mailmarketing processen, systemen en executie
  • Testen, analyseren, meten en bijsturen

Je leert niet alleen theorie, maar past deze theorie ook meteen toe in de praktijk. Zo maak je meteen al een eerste slag in het verbeteren van je e-mailmarketing in zowel B2B als B2C organisaties!

Meer informatie

Onderwerpen tijdens de training e-mailmarketing:

De training e-mailmarketing bestaat uit 3 collegedagen. 

E-mailmarketing strategie en conceptontwikkeling

  • Trends in e-mailmarketing
  • E-mailmarketing als onderdeel van digital marketing mix
  • Vormen van e-mail
  • Klantcontactstrategie en CRM
  • Doelgroepen, segmentatie en personalisatie
  • Doelstelling en KPI’s
  • Conceptontwikkeling
  • E-mailmarketing plan
  • Toepassing in de praktijk

E-mailmarketing management en executie

  • Database opbouw en modellering
  • Marketing automation
  • Tools en platformen
  • Privacy wetgeving (opt- in en opt-out)
  • Deliverability
  • Meten, analyseren en ROI
  • Scoringsmatrices
  • Interne organisatie
  • Toepassing in de praktijk

E-mailmarketing optimalisatie en conversieverhoging

  • E-mail design en usability
  • Mobile en social
  • Teksten voor e-mailings
  • Online persuasion
  • Landingspagina’s
  • Testen en testplan
  • Optimalisatie e-mailcampagnes
  • Toepassing in de praktijk

Toepassing in de praktijk

De theorie die je leert, pas je ook meteen toe in de praktijk door het uitvoeren van concrete opdrachten. Zo maak je gelijk al een eerste slag in het verbeteren van de performance van je e-mailmarketing! Ben je nog niet actief met e-mailmarketing, dan hebben wij genoeg leuke cases beschikbaar waaraan je kunt werken. 

Resultaat: wat bereik je met de training e-mailmarketing?

Tijdens de training e-mailmarketing krijg je ruim voldoende (praktisch) inzicht in en kennis over de middelen, tools, theorie en technieken om succesvol aan de slag te gaan met e-mailmarketing zodat de effectiviteit van je e-mailmarketing campagnes aanzienlijk zal toenemen.

  • Binnen 4 weken beheers je de strategie en praktijk van e-mailmarketing
  • Je bent helemaal up-to-date met de laatste ontwikkelingen binnen het vakgebied
  • Je weet hoe je teksten en afbeeldingen beter kunt afstemmen op de doelgroep
  • Je weet hoe je met testen en nieuwe technieken de conversie kunt verbeteren
  • Je kent de beschikbare tools en technieken en kunt hiermee actief aan de slag
  • Je kunt deze kennis toepassen op jouw eigen e-mailmarketing in zowel B2B als B2C 
  • Je ontvangt, na het succesvol afronden van de opleiding een certificaat van deelname
  • Je bouwt een relevant en interessant netwerk op, ook na je studie. 

Voor wie is de training e-mailmarketing bedoeld?

De training e-mailmarketing is bedoeld voor (online) marketeers, direct marketeers, e-mailmarketing professionals en communicatieprofessionals die e-mailmarketing succesvol willen (gaan) inzetten en een volwaardig gesprekspartner willen worden op het gebied van e-mailmarketing. Je wilt je huidige kennis verbreden en verdiepen en wilt deze graag toepassen in praktijk.

Vooropleiding

Je beschikt als professional over een aantal jaren relevante werkervaring en je bezit minimaal een HBO werk- en denkniveau. Je wilt je huidige kennis verbreden en verdiepen en deze graag toepassen in praktijk.

Tijden en duur

De training e-mailmarketing duurt 3 collegedagen. De collegetijden zijn van 09.00 - 12.00 en van 13.00 - 16.00 uur. De colleges worden op één vaste dag in de week gegeven, verspreid over 3 weken. 

Studiebelasting/voorbereiding

Naast de wekelijkse collegedag ben je gemiddeld 5 uur per week kwijt voor zelfstudie (o.a. het lezen van vakliteratuur, e-learning, opdrachten). De training is uitstekend te volgen naast een drukke baan.  

Investering*

Het lesgeld bedraagt € 1.990,-. Dit is exclusief een pakket met vakliteratuur, e-learning, arrangementskosten t.w.v. € 195,-. Deze prijzen zijn exclusief BTW. Er zijn mogelijkheden voor BTW-vrij factureren en betaling in termijnen. Informeer naar de mogelijkheden. 

* De hier genoemde prijzen zijn de actuele en geldende tarieven per 1 januari 2017. Dit zijn de kosten die in rekening worden gebracht na inschrijving. Het kan voorkomen dat bijvoorbeeld in foldermateriaal nog andere tarieven staan genoemd, deze zijn dan niet juist.

IDMK werkt met topdocenten met zeer ruime praktijkervaring op het vakgebied van deze training. Op deze manier vormen de colleges een prettige mix van theorie en praktijk en gebruiken we inspirerende praktijkcases en voorbeelden.

  • Willem Stam

    Willem Stam

    Willem Stam verzorgt als e-mail consultant adviestrajecten voor diverse opdrachtgevers. Sinds 2012 is hij met zijn bedrijf Postmastery actief op het terrein van e-mail... Lees meer
  • Marc Borgers

    Marc Borgers

    Marc Borgers is partner bij Borgers&Straathof en co-auteur van het boek Succesvolle e-mailmarketing. Ook is Marc oprichter en erelid van de Nederlandse... Lees meer
  • Michael Straathof

    Michael Straathof

    Michael Straathof is Senior Consultant en partner bij Borgers&Straathof, onafhankelijk adviesbureau voor dialoogmarketing strategie en optimalisatie. Hier houdt... Lees meer

IDMK kiest centrale gelegen trainingslocaties die zowel met de auto als het openbaar vervoer goed bereikbaar zijn. 

Startdata & locaties van de training e-mailmarketing 

Start:
Dinsdag 3 oktober 2017
Vervolgdata:
Dinsdag 10 oktober 2017
Dinsdag 31 oktober 2017
Locaties:
Amsterdam, Leusden, Utrecht


Start:
Donderdag 12 oktober 2017
Locaties:
Amsterdam, Leusden Utrecht,