Facebook Adverteren (workshop)

Adverteren op Facebook is voor veel organisaties een onmisbaar marketingmiddel om onder de aandacht te komen bij de doelgroep en om nieuwe klanten te werven. Tijdens de training Facebook adverteren leer je hoe je binnen Facebook een goede advertentiecampagne opzet. Van het vaststellen van de doelstellingen van je campagne en de ontwikkeling van je Ad tot de daadwerkelijke plaatsing van je advertenties en het testen, meten en optimaliseren van je resultaat.

Je leert:

  • De mogelijkheden van Facebook adverteren en de voor- en nadelen van de verschillende advertentietypes
  • Doelstellingen vast te stellen voor je Facebook Ad campagne
  • Een advertentiecampagne te ontwikkelen
  • Wat de vereisten zijn voor een goede Ad
  • Hoe je de gewenste doelgroep kunt bereiken en aanmaken binnen Facebook
  • Werken met tools als Facebook Power Editor en Ads reports
  • Hoe je kunt retargetten binnen Facebook en de conversie kunt tracken
  • Hoe je de ROI van je Facebook campagnes door middel van meten en A/B testen kunt optimaliseren
Meer informatie

Tijdens de training Facebook adverteren komen de volgende onderwerpen aan bod:

  • De advertentiemogelijkheden binnen Facebook
  • De voor- en nadelen van de verschillende advertentiemogelijkheden
  • Vaststellen doelstelling en doelgroep Facebook campagne
  • Het aanmaken van een advertentie account
  • Het advertentie proces
  • Targetten doelgroep binnen Facebook en doelgroepen aanmaken
  • Hoe ads en posts elkaar kunnen versterken
  • Tooling voor de ontwikkeling van Ads
  • Facebook Power Editor en Ads Reports
  • Retargetting en conversietracking
  • Geïntegreerde campagnes: adverteren met berichten op je tijdlijn
  • Advertentie campagnes meetbaar maken door Tags en met Google Analytics
  • Berekenen ROI campagne en optimalisatie ROI met A/B testen en meten

Voor wie is de training Facebook adverteren geschikt?

De training is geschikt voor (online) marketeers en marketingmanagers, webmanagers, e-commerce professionals, social media specialisten, (online) communicatieadviseurs en communicatie managers en iedereen die meer resultaat wil behalen met Facebook adverteren of zich wil ontwikkelen tot Social Media specialist.

Er zijn geen voorvereisten. Er wordt verondersteld dat je reeds actief bent op Facebook en zelf een Facebook account hebt, bij voorkeur zakelijk en anders privé. 

Tijden en duur

Deze workshop van een halve dag wordt overdag gegeven. De trainingstijden zijn van 9.30 - 12.30 uur.

Voorbereiding

Het is niet nodig om je voor te bereiden op deze workshop. Voorafgaand aan de workshop ontvang je een intakeformulier van de docent. Op dit formulier kun je persoonlijke trainingsdoelen aangeven zodat de docent, indien mogelijk, daar rekening mee kan houden.

Jouw investering

245 euro voor halve dag training, inclusief materiaal, koffie en thee. Bedrag is exclusief btw.

  • Bart Meerdink

    Bart Meerdink

    Bart Meerdink (34) is een bevlogen spreker en Social Business Strategist. Hij heeft een brede achtergrond in digitale marketing. De rode draad in zijn werk is hoe je... Lees meer
Start:
Woensdag 28 juni 2017
Locaties:
Amsterdam, Eindhoven, Leusden, Rotterdam Utrecht, Zwolle,