Facebookmarketing (workshop)

Benut de mogelijkheden van Facebook optimaal voor jouw organisatie

Je bent actief op Facebook. En je klanten en prospects ook… Je deelt content, soms produceer je zelf content, je “liked” berichten en bedrijven en kijkt regelmatig op Facebook. Toch zou je meer willen en kunnen. Op welke wijze kun je Facebook nu optimaal inzetten voor je organisatie?

Facebook is een instrument om te kunnen communiceren. Maar Facebook heeft zo z'n eigen regels en vraagt om een aangepaste wijze van communiceren, onder andere door transparantie. Berichten zijn openbaar, beoordelingen en comments zijn voor iedereen zichtbaar.

Met Facebook kun je fans ontwikkelen, binden en onderhouden. Mensen die jou, jouw bedrijf of jouw merk zo mooi vinden dat zij nagenoeg vanzelf promotie voor je voeren. Om die fans te behouden moet je ook wel weer goed omgaan met content en uitingen.

Facebook is het gezicht geworden van een open en interactieve communicatie, met deze training leer je praktisch omgaan met Facebook in alle facetten en hoe je daar effectiever mee kunt omgaan.

Meer informatie

Onderwerpen tijdens de workshop Facebookmarketing:

  • kenmerken van Facebook
  • feiten, gegevens en basiselementen van Facebook
  • het maken van een eigen pagina
  • het maken van een pagina voor bedrijf of merk
  • daadwerkelijk actief zijn op en met Facebook
  • updates plaatsen
  • delen en liken
  • locaties toevoegen
  • polls maken
  • content schrijven voor Facebook
  • seo voor Facebook
  • events aanmaken
  • tips en trucs

Het resultaat van de workshop Facebookmarketing

Tijdens deze workshop leer je praktisch om te gaan met Facebook. Wil je

  • dat Facebook je helpt bij het bereiken van jouw doelstellingen
  • fans werven en behouden
  • mensen inspireren om jou te volgen en interactie te gaan voeren
  • weten hoe je succesvol zaken doet met Facebook
  • dat Facebook een onderdeel is van je crossmediale strategie

dan is de ½ daagse workshop Facebookmarketing voor jou de aangewezen workshop. Tijdens deze ½ dag krijg je praktische tools waarmee je het eind van de workshop jouw Facebook pagina al direct resultaat gaat opleveren.

Voor wie is de workshop Facebookmarketing geschikt?

Deze training is geschikt voor:

  • online marketeers
  • marketing managers
  • marketing coördinatoren
  • online communicatie professionals
  • sociale media marketeers
  • communitymanagers
  • social media managers
  • campagne managers

Ook geschikt voor professionals die meer willen weten over de mogelijkheden om Facebook actiever en gerichter in te zetten.

Tijden en duur

Deze workshop van een halve dag wordt overdag gegeven; de trainingstijden zijn van 9.30 - 12.30 uur of van 13.30 - 16.30 uur.

Voorbereiding

Het is niet nodig om je voor te bereiden op deze workshop Voorafgaand aan de workshop ontvang je een intakeformulier van de docent. Op dit formulier kun je persoonlijke trainingsdoelen aangeven zodat de docent, indien mogelijk, daar rekening mee kan houden.

Jouw investering

245 euro voor halve dag training, inclusief werken aan je Facebook-marketing, materiaal, koffie en thee. Bedrag is exclusief btw.

  • Rianne Dekker

    Rianne Dekker

    Rianne Dekker is social media-gek en weet veel af van communities, contentmarketing en webredactie. Ze heeft een achtergrond van crossmediale communicatie, online... Lees meer

IDMK kiest centrale gelegen opleidingslocaties die zowel met de auto als het openbaar vervoer goed bereikbaar zijn.

Start:
Donderdag 15 juni 2017
Locaties:
Amsterdam, Eindhoven, Leusden, Rotterdam, Utrecht, Zwolle