Google Adwords (training 2-daags)

Google Adwords

De korte training Google Adwords biedt je de laatste kennis en inzichten op het gebied van search engine advertising (SEA). In de training leer je niet alleen hoe je een succesvolle SEA strategie kunt opzetten, maar deze ook te implementeren. Je leert hoe je een succesvolle Google advertentiecampagne lanceert en deze op basis van analyses optimaliseert.

Je leert:

  • De laatste trends en ontwikkelingen op het gebied van search engine advertising
  • Op basis van analyses een SEA strategie op te zetten en uit te voeren
  • Succesvolle Google Adwords campagnes te creëren en deze op basis van analyses te optimaliseren

Je past de theorie ook meteen toe in de praktijk. Zo maak je meteen al een eerste slag in het verbeteren van effectiviteit van jouw SEA campagnes!

Meer informatie

Tijdens de training Google Adwords komen de volgende onderwerpen aan bod: 

1. Search advertising strategie en opzet succesvolle campagnes

  • Trends & ontwikkelingen op het gebied van search
  • Search engine strategie
  • De ins en outs van Google en Bing
  • Keyword onderzoek en strategie
  • Structuur, werking en inrichting van een Google Adwords account
  • Keywords, advertenties en targeting
  • Toepassing in de praktijk

2. Google Adwords optimalisatie en advanced mogelijkheden

  • Beheer en optimalisatie van SEA campagnes
  • Analyse in Adwords en Google Analytics
  • Conversie attributie
  • Google Display Netwerk
  • Remarketing in display en search netwerk
  • Google shopping campagnes
  • Toepassing in de praktijk

Toepassing in de praktijk

Je leert niet alleen theorie, maar past deze theorie ook meteen toe in de praktijk door het uitvoeren van concrete opdrachten. Zo maak je meteen al een eerste slag in het verbeteren en optimaliseren van jouw search engine advertising strategie en de vindbaarheid van jouw website! Ben je nog niet actief met SEA, dan hebben wij genoeg leuke cases beschikbaar waaraan je kunt werken. 

Wat is het einddoel?

De training Google Adwords leert je één van de belangrijkste digital marketing instrumenten goed in te zetten, managen en optimaliseren. Tijdens de training ga je ook concreet met het geleerde aan de slag. Je krijgt ruim voldoende (praktisch) inzicht in en kennis over de middelen, tools, theorie en technieken om succesvol aan de slag te gaan met search engine advertising. Je weet met deze kennis en kunde de effectiviteit van jouw zoekmachine marketing campagnes aanzienlijk te verbeteren en de vindbaarheid van jouw website onder jouw doelgroep te vergroten.

Binnen 2 weken beheers je de strategie en praktijk van Google Adwords:

  • Je bent helemaal up-to-date met de laatste ontwikkelingen binnen SEA
  • Je weet hoe je succesvolle Adwords campagnes opzet en op basis van analyses optimaliseert
  • Je kent de nieuwste mogelijkheden van SEA zoals Google display netwerk en remarketing
  • Je kent de beschikbare tools en technieken en kunt hiermee actief aan de slag
  • Je kunt deze kennis toepassen op jouw eigen zoekmachine marketing strategie 
  • Je ontvangt, na het succesvol afronden van de opleiding een certificaat van deelname
  • Je bouwt een relevant en interessant netwerk op, ook na het afronden van de studie

Voor wie is de training Google Adwords bedoeld?

De training is geschikt voor (online) marketeers, direct marketeers, search professionals en communicatieprofessionals die Google Adwords succesvol willen (gaan) inzetten en een volwaardig gesprekspartner willen worden op het gebied van SEA. Je wilt je huidige kennis verbreden en verdiepen en deze graag direct toepassen in praktijk.

Vooropleiding

Je beschikt als professional over een aantal jaren relevante werkervaring en je bezit minimaal een HBO werk- en denkniveau. 

Collegetijden en -duur

De korte training Google Adwords duurt 2 collegedagen. De collegetijden zijn van 09.00 - 12.00 en van 13.00 - 16.00 uur. De colleges worden op één vaste dag in de week gegeven, verspreid over 2 weken.

Studiebelasting

Naast de wekelijkse collegedag gemiddeld 5 uur per week voor zelfstudie (o.a. het lezen van vakliteratuur, e-learning, opdrachten). De training is goed te volgen naast een drukke baan.  

Investering*

Het collegegeld bedraagt € 1.295,-. Dit is exclusief een pakket met vakliteratuur, e-learning, arrangementskosten t.w.v. € 95,-. Deze prijzen zijn exclusief BTW. Er zijn mogelijkheden voor BTW-vrij factureren en betaling in termijnen. Informeer naar de mogelijkheden. 

* De hier genoemde prijzen zijn de actuele en geldende tarieven per 1 januari 2017. Dit zijn de kosten die in rekening worden gebracht na inschrijving. Het kan voorkomen dat bijvoorbeeld in foldermateriaal nog andere tarieven staan genoemd, deze zijn dan niet juist.

  • Wouter Veenboer

    Wouter Veenboer

    Wouter Veenboer is senior online marketing consultant bij Netprofiler. Hij is meer dan 10 jaar actief in het vakgebied zoekmachinemarketing en won in 2012 met... Lees meer
  • Wouter Muns

    Wouter Muns

    Wouter Muns is online marketing consultant bij Netprofiler. Hij geeft dagelijks bedrijven advies en interegreert de online marketing strategie. Wouter is... Lees meer

IDMK kiest centrale gelegen opleidingslocaties die zowel met de auto als het openbaar vervoer goed bereikbaar zijn. 

Start:
Donderdag 28 september 2017
Vervolgdata:
Donderdag 5 oktober 2017
Locaties:
Utrecht


Start:
Dinsdag 3 oktober 2017
Vervolgdata:
Dinsdag 10 oktober 2017
Locaties:
Amsterdam, Leusden Utrecht,


Start:
Dinsdag 31 oktober 2017
Vervolgdata:
Dinsdag 7 november 2017
Locaties:
Amsterdam, Leusden Utrecht,