Google Analytics - basis (training 1-daags)

Interpreteer je de gegevens uit Google Analytics op de juiste manier?

Je wilt weten wie er op je website komt, wat deze (potentiële) klant of relatie komt doen, wat hij leest, waar hij kijkt, klikt en natuurlijk ook waar hij vandaan komt. Kortom, je wilt weten wat er zich afspeelt op je website of in je webshop. Op basis van deze kennis kun je dan sturen op het verbeteren van de inrichting van de website om zo betere resultaten te behalen. Zowel in een B2B als een B2C-omgeving.

In Google Analytics kun je bijzonder veel gegevens zien. Maar hoe interpreteer je die op de juiste manier en kun je ze vertalen naar concrete acties? Om bijvoorbeeld traffic beter op te kunnen vangen op je landingspage, de bounce rate te verlagen, de conversie voor bepaalde acties te verbeteren.....

De docent neemt je mee in de basiskennis van Google Analytics en laat je werken aan je eigen case/site. Je kunt hiervoor natuurlijk heel goed de eigen website gebruiken zodat je aan het eind van de dag met eenvoudige stappen kunt werken aan de optimalisatie van je eigen website of webshop. Of een betere gesprekspartner voor jouw webbureau bent.

Meer informatie

Onderwerpen tijdens de training Google Analytics

  • inrichten van Google Analytics
  • analyse
  • werken met doelen
  • aan de slag met Google Analytics
  • statistieken
  • van gegevens naar informatie
  • rapportages maken
  • praktische suggesties gericht op conversieverbetering

Programma

Tijdens deze intensieve en praktische trainingsdag krijg je:

  • wat is Google Analytics
  • welke analyses gebruik je
  • rapporten maken
  • analyse interpreteren en vertalen naar acties
  • advies geven
  • sturen met analytics

Wat bereik je met de basistraining Google Analytics?

Wil je

  • meer weten over het gedrag van bezoekers op je website
  • weten hoe je Google Analytics moet gebruiken
  • hoe je de gegevens uit Google Analytics moet interpreteren
  • hoe je de conversie kunt verbeteren
  • leren hoe je de cijfers moet analyseren
  • weten hoe je rapportages moet samenstellen

Dan is deze basistraining Google Analytics geschikt voor jou. In een dag leer je je weg in Google Analytics en ga je werken aan het verzamelen van gegevens over je eigen website. Je krijgt voldoende basisinformatie om jouw website beter af te kunnen stemmen op de behoeften van de bezoekers. Ook ben je een betere gesprekspartner voor eventuele bureau's waar je mee samenwerkt.

Voor wie is de basistraining Google Analytics geschikt?

Deze training is geschikt voor:

  • online marketeers
  • marketing managers
  • marketing coördinatoren
  • online communicatie professionals
  • startende webshopmanagers
  • startende e-commerce managers

Tijden en duur

Deze 1-daagse training wordt gegeven als dagtraining; de trainingstijden zijn van 9.30 - 12.30 uur en van 13.30 - 16.30 uur.

Voorbereiding

Het is niet nodig om je voor te bereiden op deze training. Voorafgaand aan de training ontvang je een intakeformulier van de docent. Op dit formulier kun je persoonlijke trainingsdoelen aangeven zodat de docent, indien mogelijk, daar rekening mee kan houden.

Jouw investering

495 euro voor een dag training, inclusief werken aan je eigen Google Aanlytics, materiaal, koffie, thee en lunch. Bedrag is exclusief btw.

  • Frans Appels

    Frans Appels

    Frans Appels groeide op in Gorinchem en studeerde bedrijfskunde aan de Erasmus Universiteit in Rotterdam. Frans specialiseerde zich in marketing en IT. Na zijn studie... Lees meer

IDMK kiest centrale gelegen opleidingslocaties die zowel met de auto als het openbaar vervoer goed bereikbaar zijn. 

Start:
Dinsdag 19 september 2017
Locaties:
Amsterdam Eindhoven, Leusden, Rotterdam, Utrecht, Zwolle,


Start:
Woensdag 22 november 2017
Locaties:
Amsterdam Eindhoven, Leusden, Rotterdam, Utrecht, Zwolle,


Start:
Donderdag 21 december 2017
Locaties:
Amsterdam, Eindhoven, Leusden, Rotterdam, Utrecht Zwolle,