Neuromarketing in de praktijk (training 1-daags)

(Online) beïnvloeden en verleiden van klanten

Hoe kom je in het hoofd van klanten terecht? Hoe beïnvloed je beslissingen en meningen? Interactie voeren met klanten staat ook bij jou centraal in je marketing- en communicatiestrategie. Deze interactie gaat gepaard met verleiden van klanten tijdens deze interactie. Je wilt namelijk dat klanten uiteindelijk bij jou kopen, lid worden, je steunen of naar je winkel (offline dan wel online) komen. Kortom, je wilt dat jouw conversie zo hoog is.

Dat betekent dat je moet nadenken over de customer journey, mediaconsumptie maar ook de psychologie achter de communicatie. Een veelgebruikte term is ook wel persuasive design en persuasieve communicatie.

Hoe krijg je klanten zover dat ze:

  • verder lezen
  • clicken op tekst of button
  • gegevens invoeren
  • kopen
  • zich aanmelden

Het voeren van een goede interactie vraagt om veel kennis en vaardigheden. Wat maakt een campagne of strategie succesvol? Je kunt niet overal invloed op uitoefenen maar wel op veel factoren. Tijdens deze training ga je aan de slag met de basisprincipes van neuromarketing en krijg je antwoord op de vragen die er zijn rondom het succesvol verleiden van klanten.

Meer informatie

Onderwerpen die aan bod komen tijdens de training Neuromarketing in de praktijk:

  • succesfactoren voor communicatie
  • kracht van tekst
  • afbeeldingen en tekst combineren
  • neuromarketingmodellen
  • persuasive design
  • meten van verbeteringen
  • beïnvloeden en communicatie
  • psychologie van de communicatie
  • wat leren we van mensen als Cialdini
  • beïnvloedingstechnieken

Wat bereik je met de training Neuromarketing in de praktijk?

Je leert de communicatie in jouw campagnes te benaderen vanuit de gedragingen en beweegredenen van jouw klant om zo de conversie te vergroten. Verder leer je/kun je/weet je

  • de psychologie van de interactie met klanten kunnen doorgronden
  • je eigen media-uitingen offline en online optimaliseren
  • respons verhogend werken
  • een hogere ROI op je campagnes en strategie halen

Deze 1-daagse training geeft je de handvatten om te kijken naar de beweegreden van klanten om klant te zijn. Wat zijn de psychologische concepten die ten grondslag liggen aan de effecten die leiden tot koop?

Deze training is geschikt voor:

  • online marketeers
  • marketing managers
  • marketing coördinatoren
  • marketingcommunicatie professionals
  • online communicatie professionals
  • mediaplanners
  • mediastrategen
  • campagnemanagers

Voor iedereen die bewust bezig is om de conversie offline en online te verbeteren.

Tijden en duur

Deze 1-daagse training wordt gegeven als dag training. De trainingstijden zijn van 9.30 - 12.30 uur en van 13.30 - 16.30 uur.

Voorbereiding

Het is niet nodig om je voor te bereiden op deze training. Voorafgaand aan de training ontvang je een intakeformulier van de docent. Op dit formulier kun je persoonlijke trainingsdoelen aangeven zodat de docent, indien mogelijk, daar rekening mee kan houden. Het is handig om een laptop of tablet mee te nemen naar de training.

Jouw investering*

495 euro voor een dag training, inclusief werken aan jouw eigen persuasieve strategie, materiaal, koffie, thee en lunch. Bedrag is exclusief btw.

* De hier genoemde prijzen zijn de actuele en geldende prijzen per 1 januari 2015. Dit zijn de kosten die in rekening worden gebracht na inschrijving. Het kan voorkomen dat bijvoorbeeld in foldermateriaal nog andere prijzen staan genoemd, de prijzen op de website zijn leidend.

IDMK kiest centrale gelegen opleidingslocaties die zowel met de auto als het openbaar vervoer goed bereikbaar zijn. 

Start:
Dinsdag 16 mei 2017
Locaties:
Amsterdam, Eindhoven, Leusden, Rotterdam, Utrecht, Zwolle


Start:
Woensdag 28 juni 2017
Locaties:
Amsterdam, Eindhoven, Leusden, Rotterdam, Utrecht, Zwolle