Neuromarketing in de praktijk (training 1-daags) (summerschool)

Neuromarketing geeft je inzicht in de werking van ons bewuste en maar vooral ook onbewuste brein in relatie tot (online) koopgedrag en koopmotieven. Je leert hoe ons brein reageert op verschillende stimuli en hoe je dit gedrag kunt beïnvloeden met als doel de conversie te verhogen. Neuromarketing is geen wetenschap. Je leert wel hoe je inzichten uit neurologisch en psychologisch onderzoek kunt toepassen in marketing, business development en communicatie.

Met de training Neuromarketing leer je welke onbewuste processen een rol spelen bij koopgedrag en hoe je hier invloed op kunt uitoefenen om jouw marketingdoelen te bereiken. Je past deze kennis meteen toe op jouw specifieke situatie.

Je leert:

  • de trends, tools en ontwikkelingen en de laatste stand van zaken in het vakgebied Neuromarketing
  • de bewuste maar vooral de onbewuste psychologische processen die een beslissende rol spelen in het koopgedrag van klanten
  • de belangrijkste Neuromarketing principes, modellen en beïnvloedingstechnieken en hoe je deze kunt toepassen om de conversie te verhogen
  • de zeven principes van Robert Cialdini toepassen: sociale bewijskracht, schaarste, autoriteit, sympathie, consistentie, wederkerigheid, unity

Kortom, alle onderwerpen rond Neuromarketing komen praktisch aan bod. De training is zo opgesteld dat je de theorie direct toepast in de praktijk. Na afloop van de training ontvang je een certificaat van deelname.

Meer informatie

Onderwerpen die aan bod komen tijdens de training Neuromarketing in de praktijk:

Tijdens de training Neuromarketing in de Praktijk komen de volgende onderwerpen aan bod:

  • Trends en ontwikkelingen in Neuromarketing
  • De stappen voor een succesvolle plan van aanpak met Neuromarketing
  • De werking van ons brein in relatie tot koopgedrag en - motieven
  • Het belang van persona’s
  • Neuromarketing principes, modellen en beïnvloedingsconcepten
  • De conversiepiramide: findability, usability, persuasion, profiling
  • Het belang van het creëren van context
  • De kracht van tekst, triggers en powerwords
  • Het creëren van de juiste content: tekst, video, beeld en structuur
  • Meten, A/B testen, analyseren en optimaliseren
  • De wijze waarop Neuromarketing intern is te borgen (change, cultuur)
  • Toepassing in de praktijk

 

Deze training is geschikt voor:

(online) communicatie en (online) marketing professionals, - managers, - adviseurs, - coördinatoren of zij die actief zijn op het gebied van sales en/of service. Er is aandacht voor zowel B2B als B2C en non-profit. De modellen en principes van Neuromarketing zijn breed toe te passen. Welke branche je vertegenwoordigt, is niet van belang, wel de doelen die je wilt bereiken.

Tijden en duur

De trainingstijden zijn van 09:30 – 12:30 uur en van 13:30 tot 16:30, inclusief lunch.

Voorbereiding

Je hoeft de training niet voor te bereiden. Uiterlijk 5 dagen voor de training ontvang je per e-mail een intake. Vul dit in zodat je trainer de training zo goed mogelijk kan afstemmen op jouw achtergrond en leerbehoefte.

Het is handig om een laptop of tablet mee te nemen naar de training.

Investering*

De training kost €495,- exclusief BTW.  Dit inclusief studiemateriaal, koffie, thee en lunch.

* De hier genoemde prijzen zijn de actuele en geldende prijzen per 1 januari 2017. Dit zijn de kosten die in rekening worden gebracht na inschrijving. Het kan voorkomen dat bijvoorbeeld in foldermateriaal nog andere prijzen staan genoemd, de prijzen op de website zijn leidend.

IDMK kiest centrale gelegen opleidingslocaties die zowel met de auto als het openbaar vervoer goed bereikbaar zijn. 

Start:
Woensdag 28 juni 2017
Locaties:
Amsterdam, Eindhoven, Leusden, Rotterdam, Utrecht, Zwolle


Start:
Maandag 17 juli 2017
Locaties:
Leusden


Start:
Maandag 21 augustus 2017
Locaties:
Leusden


Start:
Donderdag 21 september 2017
Locaties:
Amsterdam, Eindhoven, Leusden, Rotterdam Utrecht, Zwolle,


Start:
Vrijdag 24 november 2017
Locaties:
Amsterdam Eindhoven, Leusden, Rotterdam, Utrecht, Zwolle,