Online advertising & mediaplanning (training 2-daags)

Je bent actief in de marketing- en communicatiewereld. Er verandert veel en in een snel tempo in de verschillende mogelijkheden die de media bieden. Zo was bijvoorbeeld een jaar geleden 'second screen' een nieuwe term; nu kunnen we bijna niet meer zonder en wordt het second screen door veel uitgevers al strategisch ingezet.

De veranderingen gaan snel en je wilt graag bijblijven. Daarom is het volgen van de training Online advertising & mediaplanning  een goed idee. Je krijgt in 2 dagen overzicht van en inzicht in nieuwe en vernieuwde online mediamogelijkheden.

Je krijgt handvatten om de nieuwe en vernieuwde media daadwerkelijk in te zetten en hoe je het resultaat ervan kunt optimaliseren. Ook kijken we naar de ROI van deze online media zodat je met tips en handvatten deze media succesvol in kunt zetten. Daarnaast besteden we ook aandacht aan het effectief plannen van (online) media als belangrijke succesfactor voor meer conversie.

Centraal in deze training: inzicht voor succes in media en mediaplanning.

Meer informatie

Onderwerpen tijdens de training Online advertising & mediaplanning

  • trends en ontwikkelingen in online en offline media
  • eigenschappen en kenmerken van online media
  • de ROI van online media
  • handvatten voor succesvol inzetten van media en planning
  • relatie huidige media en nieuwe media en ontwikkelingen
  • toepassen in het online mediaplan
  • offline en online resultaat meten
  • samenhang en versterking van online en offline media
  • meten van effecten van online en offline media
  • mediaplanning traditioneel, nu en toekomst
  • integratie van televisie, radio, e-mailing, sociale media, seo en andere media

Programma

  • stand van zaken
  • trends en ontwikkelingen
  • het mediaplan
  • wat zijn media
  • media offline en online
  • voordelen en nadelen van de verschillende online media
  • eigenschappen van de media
  • kosten en baten
  • bepalen van de ROI per medium
  • bepalen van de ROI van crossmediale aanpak
  • handvatten voor succes
  • analyseren van resultaten
  • mediaplanning bepalen

Wat bereik je met de training Online advertising & mediaplanning?

Deze training helpt je om de grote hoeveelheid media op waarde, toepassing en effect in te kunnen schatten en je daarmee te helpen een beter onderbouwde keuze te maken. Een keuze die ook leidt tot meer succes. Je bent/leert/kent:

  • de laatste ontwikkelingen van online media
  • de nieuwe en andere mogelijkheden en toepassingen zijn
  • up-to-date op het gebied van marketing en communicatie
  • hoe nieuwe online media voor jou succesvol kunnen zijn
  • mediainzet, offline en online, meten
  • het effect van media vergroten
  • online en offline media combineren in jouw mediaplanning
  • inzicht in een tool om de mediainspanningen te meten
  • dit kunnen toepassen op jouw situatie

Voor wie is de training Online advertising & mediaplanning geschikt?

Deze training is geschikt voor:

  • marketing managers
  • marketing planners
  • mediaplanners
  • communicatiemanagers
  • marketing coordinatoren
  • online marketeers
  • mediastrategen
  • online communicatie professionals
  • campagnemanagers

Ook zeker geschikt voor mensen die vanuit een andere discipline gaan werken in een marketingfunctie.

Tijden en duur

Deze training wordt gegeven in 1 dag. De trainingstijden zijn van 9.30 - 12.30 uur en van 13.30 - 16.30 uur.

Voorbereiding

Het is niet nodig om je voor te bereiden op deze training. Voorafgaand aan de training ontvang je een intakeformulier van de docent. Op dit formulier kun je persoonlijke trainingsdoelen aangeven zodat de docent, indien mogelijk, daar rekening mee kan houden.

Jouw investering

990 euro voor 1 dag training, inclusief werken aan je eigen mediaplanning, materiaal, koffie, thee en lunch. Bedrag is exclusief btw.

Docenten met veel praktijkervaring

IDMK werkt met docenten met zeer ruime praktijkervaring op het vakgebied van de training. Op deze manier vormen de colleges een prettige mix van theorie en praktijk en gebruiken we inspirerende praktijkcases en voorbeelden.

  • Ment Kuiper

    Ment Kuiper

    Ment Kuiper is actief als bedrijfskundige, marketeer en ondernemer. Helpt mensen bij marketing en communicatievraagstukken binnen de eigen werkomgeving. Is... Lees meer
  • Patrick Petersen

    Patrick Petersen

    Patrick Petersen is succesvol internetondernemer, consultant online strategie, online marketing, zoekmachinemarketing, mobiele marketing en sociale media. Patrick... Lees meer

IDMK kiest centrale gelegen opleidingslocaties die zowel met de auto als het openbaar vervoer goed bereikbaar zijn. 

Momenteel zijn er nog geen startdata bekend, we zijn bezig met het maken van een nieuw rooster. Neem contact op via info@idmk.nl