Online Corporate Communicatie (training 3-daags)

Online communicatiecampagnes formuleren en realiseren

Veel organisaties hebben moeite om hun campagnes goed te organiseren, terwijl het steeds belangrijker wordt om op een eenduidige manier via alle kanalen dezelfde boodschap uit te dragen. Door de diversiteit en fragmentatie in online media en kanalen is online corporate communicatie een noodzakelijk aandachtspunt voor jou als communicatieprofessional. Veranderend consumentengedrag en de invloed van social media dwingen organisaties namelijk anders te communiceren.

Het oppakken van deze uitdaging is het onderwerp van de training Online Corporate Communicatie. Samen met communicatie vakgenoten verken je hoe je, als verantwoordelijke voor communicatiecampagnes, een strategie formuleert en realiseert. Gericht op het bereiken van concreet resultaat voor stakeholders en organisatie. In deze training geven we antwoord op de vraag hoe je de nieuwe digitale kanalen doelgroepspecifiek en op een zinvolle manier kunt inzetten, hierbij inspelend op de actuele trends en ontwikkelingen. 

Meer informatie

Onderwerpen tijdens de training Online Corporate Communicatie

De training Online Corporate Communicatie bestaat uit 6 lessen en geeft je handvatten om zowel strategisch als concreet en praktisch aan de slag te gaan met online corporate communicatie in de eigen organisatie.

  • Les 1: Trends, ontwikkelingen en online communicatiestrategie
  • Les 2: Reputatiemanagement en crisiscommunicatie
  • Les 3: Corporate branding
  • Les 4: PR 2.0 en earned media
  • Les 5: Social Media mix
  • Les 6: Content strategie, storytelling en branded content

Individuele opdracht (optioneel)

Je schrijft je eigen online communicatieplan voor jouw organisatie of opdrachtgever. Je rondt de training af met jouw eigen online communicatieplan, -strategie en uitvoering, begeleid en getoetst door docenten en experts. Je krijgt hierin coaching en begeleiding van docenten. Je sluit af door met jouw (kern)docent een eindgesprek te voeren over deze individuele opdracht.

Wat bereik je met de training Online Corporate Communicatie?

De training Online Corporate Communicatie leert je te denken in 'online' en succesvolle online communicatie-activiteiten te ontwikkelen en te implementeren. Je leert een online (corporate) communicatievisie te ontwikkelen voor jouw organisatie. De focus binnen de opleiding ligt op corporate communicatie. De opleiding richt zich op het bijbrengen en toepassen van de laatste kennis en ontwikkelingen op het gebied van online (corporate) communicatie. Je wordt opgeleid tot een online (corporate) communicatiespecialist met als belangrijkste aandachtsgebieden strategie, planontwikkeling, online merkstrategie, content strategie, social media, online reputatiemanagement en social pr. 

  • je weet hoe je de bedrijfsdoelen kunt bereiken door een helder en gestructureerd online communicatieplan te schrijven. 
  • je kunt werken met de nieuwe online communicatie en social media mix
  • je weet wat de impact van online is op jouw merk en reputatie en weet een goede online merkstrategie neer te zetten.
  • je schrijft je eigen, financieel onderbouwd online communicatieplan, direct toepasbaar (optioneel).
  • je ontvangt, na het succesvol afronden van de training, het diploma 'Online Corporate communicatie'. Als je geen plan schrijft ontvang je een certificaat in plaats van een diploma.

Voor wie is de training Online Corporate Communicatie geschikt?

De focus binnen de training ligt op Corporate Communicatie. De opleiding Online Corporate Communicatie is vooral bedoeld voor (corporate) communicatie professionals, zoals communicatie medewerkers/managers, online managers, social media managers, PR managers en communicatie adviseurs die een volwaardig gesprekspartner willen worden op het gebied van online communicatie. Je wilt je huidige kennis verbreden en verdiepen en deze graag toepassen in praktijk. 

Vooropleiding

Je beschikt als professional over een aantal jaren relevante werkervaring en je bezit minimaal een HBO werk- en denkniveau.

Tijden en duur

De training Online Corporate Communicatie kent 6 vaste lessen en wordt gegeven als dagopleiding. Je hebt dan 3 lesdagen, gegeven op één vaste dag in de week bestaande uit 2 lessen van elk 3 uur op één dag. De lestijden zijn van 09.30 - 12.30 en van 13.00 - 16.00 uur.

Studiebelasting/voorbereiding

Naast de lessen gemiddeld 5 uur per week voor zelfstudie (o.a. het lezen van vakliteratuur, overleg en het schrijven van het plan). 

De opleiding is prima te combineren met een drukke baan.

Investering*

Het lesgeld bedraagt € 1.990,-. Dit is exclusief een pakket met vakliteratuur en readers t.w.v. € 195,-. De vergoeding voor de individuele opdracht, coaching en het eindgesprek is € 395,-. Deze prijzen zijn exclusief BTW. Er zijn mogelijkheden voor betaling in termijnen. Informeer naar de mogelijkheden. 

* De hier genoemde prijzen zijn de actuele en geldende prijzen per 1 januari 2015. Dit zijn de kosten die in rekening worden gebracht na inschrijving. In bijvoorbeeld foldermateriaal kunnen andere prijzen staan genoemd, de prijzen op de website zijn bindend.

IDMK kiest centrale gelegen trainingslocaties die zowel met de auto als het openbaar vervoer goed bereikbaar zijn. 

Startdata & locaties voor de training Online Corporate Communicatie:

Start:
Dinsdag 2 mei 2017
Vervolgdata:
Dinsdag 9 mei 2017
Dinsdag 16 mei 2017
Locaties:
Amsterdam, Eindhoven, Leusden, Rotterdam, Utrecht, Zwolle