Online Marketing in B2B (masterclass)

In 1 dag leer je de essentials van online marketing binnen B2B

Met het volgen van deze praktische en inspirerende dag leer je hoe je online marketing en social media succesvol kunt inzetten binnen B2B. Je leert niet alleen theorie, maar past deze theorie ook meteen toe in de praktijk. Je maakt hiermee al meteen een eerste slag in het verbeteren van je online marketing.

Meer informatie

09:00 – 10:30 uur Online Marketing trends en ontwikkeling in B2B

  • Trends en ontwikkelingen in online marketing en nieuwe marketingtechnologieën
  • Welke trends en ontwikkelingen zijn relevant voor jouw branche en organisatie?
  • Veranderend klantgedrag en wat betekent dit voor B2B
  • Relevante B2B cases
  • Toepassing in de praktijk

10:30 – 10:45 uur Pauze

10:45 – 13:00 uur Customer Journey Management in B2B

  • De customer journey en touchpoints binnen B2B
  • Optimaliseren van de journey door de juiste inzet van de online marketingmix
  • Het belang van een crossmediale strategie
  • Relevante B2B cases
  • Toepassing in de praktijk

13:00 – 13:45 Lunch

13:45 – 16:00 uur Content marketing en Social Media in B2B

  • Hoe kun je Social Media optimaal inzetten binnen B2B?
  • Welke social media kanalen zijn het meest relevant?
  • Het belang van een goede content strategie
  • Relevante B2B Cases
  • Toepassing in de praktijk

16:00 - 16:15 uur Pauze

16:15 – 17:30 uur Succesfactoren implementatie

  • Meten en relevante KPI’s binnen B2B
  • Succesfactoren voor succesvolle implementatie binnen B2B bedrijven

Wat bereik je met deze masterclass?

Tijdens de masterclass Online Marketing in B2B leer je:

  • De online marketing trends en ontwikkelingen relevant voor jouw branche en organisatie
  • Hoe de customer journey er binnen B2B uit ziet
  • Hoe je de journey kunt optimaliseren door de juiste inzet van de online marketingmix
  • Hoe je Social Media kunt inzetten binnen B2B en het belang van een goede content strategie
  • De kritische succesfactoren van een succesvolle implementatie

Voor wie is de masterclass Online Marketing in B2B geschikt?

De masterclass Online Marketing in B2B is bedoeld voor marketingmedewerkers/managers, marketingcommunicatie medewerkers/managers, online managers, social media managers, PR managers of direct marketeers werkzaam in B2B en industrie die branchespecifieke verdieping, kennis en inspirerende voorbeelden zoeken op het gebied van online marketing. 

Vooropleiding

Je beschikt als professional over een aantal jaren werkervaring en je bezit minimaal een HBO werk- en denkniveau.

Tijden en -duur

De masterclass Online Marketing in B2B duurt 1 dag, van 9.00 - 17:30 uur. 

Voorbereiding

Voor het volgen van de masterclass Online Marketing in B2B is er geen studiebelasting van toepassing of voorbereiding noodzakelijk. 

Investering*

De investering voor het volgen van de masterclass Online Marketing in B2B is euro 795,- excl btw.

Er zijn mogelijkheden voor BTW-vrij factureren. Informeer naar de mogelijkheden. 

* Alle genoemde bedragen zijn exclusief BTW.

IDMK kiest centrale gelegen opleidingslocaties die zowel met de auto als het openbaar vervoer goed bereikbaar zijn. 

Data & locaties masterclass Online Marketing in B2B

Start:
Woensdag 10 mei 2017
Locaties:
Amsterdam Leusden, Utrecht,


Start:
Maandag 19 juni 2017
Locaties:
Amsterdam, Leusden, Utrecht