Online Marketing in Financiële dienstverlening (masterclass)

In 1 dag leer je de essentials van online marketing binnen de Financiële dienstverlening

Met het volgen van deze praktische en inspirerende dag leer je hoe je online marketing en social media succesvol kunt inzetten binnen de financiële dienstverlening. Je leert niet alleen theorie, maar past deze theorie ook meteen toe in de praktijk. Je maakt hiermee al meteen een eerste slag in het verbeteren van je online marketing. 

Meer informatie

Programma voor de masterclass Online Marketing in Financiële dienstverlening:

09:00 – 10:30 uur Online Marketing trends en ontwikkeling in de financiële dienstverlening

  • Trends en ontwikkelingen in online marketing en nieuwe marketingtechnologieën
  • Welke trends en ontwikkelingen zijn relevant voor jouw branche en organisatie?
  • Veranderend klantgedrag en wat betekent dit voor de financiële dienstverlening
  • Relevante cases
  • Toepassing in de praktijk

10:30 – 10:45 uur Pauze

10:45 – 13:00 uur Customer Journey Management in de financiële dienstverlening

  • De customer journey en touchpoints binnen de financiële dienstverlening dienstverlening
  • Optimaliseren van de journey door de juiste inzet van de online marketingmix
  • Het belang van een crossmediale strategie
  • Relevante cases
  • Toepassing in de praktijk

13:00 – 13:45 Lunch

13:45 – 16:00 uur Content marketing en Social Media in de financiële dienstverlening

  • Hoe kun je Social Media optimaal inzetten binnen de financiële dienstverlening?
  • Welke social media kanalen zijn het meest relevant?
  • Het belang van een goede content strategie
  • Relevante cases
  • Toepassing in de praktijk

16:00 - 16:15 uur Pauze

16:15 – 17:30 uur Succesfactoren implementatie

  • Meten en relevante KPI’s binnen de financiële dienstverlening
  • Succesfactoren voor succesvolle implementatie binnen de financiële dienstverlening
  • Toepassing in de praktijk

 

Wat bereik je met de masterclass Online Marketing in Financiële dienstverlening?

Tijdens de masterclass Online Marketing in Financiële dienstverlening leer je:

  • De online marketing trends en ontwikkelingen relevant voor jouw branche en organisatie
  • Hoe de customer journey er binnen de financiële dienstverlening uit ziet
  • Hoe je de journey kunt optimaliseren door de juiste inzet van de online marketingmix
  • Hoe je Social Media kunt inzetten binnen de financiële dienstverlening en het belang van een goede content strategie
  • De kritische succesfactoren van een succesvolle implementatie

Voor wie is de masterclass Online Marketing in Financiële dienstverlening geschikt?

De masterclass Online Marketing in Financiële dienstverlening is bedoeld voor marketingmedewerkers/managers, marketingcommunicatie medewerkers/managers, online managers, social media managers, PR managers, consultants, adviseurs of direct marketeers werkzaam in de bancaire sector die branchespecifieke verdieping, kennis en inspirerende voorbeelden zoeken op het gebied van online marketing.

Vooropleiding

Je beschikt als professional over een aantal jaren relevante werkervaring en je bezit minimaal een HBO werk- en denkniveau.

Tijden en -duur

De masterclass Online Marketing in Financiële dienstverlening duurt 1 dag van 9.00 - 17.30 uur. 

Voorbereiding

Voor het volgen van de masterclass Online Marketing in Financiële dienstverlening is er geen studiebelasting van toepassing of voorbereiding noodzakelijk. 

Investering*

De investering voor het volgen van de masterclass Online Marketing in Financiële dienstverlening is euro 795,- excl btw. 

IDMK kiest centrale gelegen opleidingslocaties die zowel met de auto als het openbaar vervoer goed bereikbaar zijn. 

Data & locaties masterclass Online Communicatie in Financiële dienstverlening:

Start:
Maandag 8 mei 2017
Locaties:
Amsterdam, Leusden, Utrecht


Start:
Woensdag 14 juni 2017
Locaties:
Amsterdam, Leusden, Utrecht