Online Marketing in Goede doelensector (masterclass)

In 1 dag leer je de essentials van online marketing binnen de goede doelensector

Met het volgen van deze praktische en inspirerende dag leer je hoe je online marketing en social media succesvol kunt inzetten binnen de goede doelensector. Je leert niet alleen theorie, maar past deze theorie ook meteen toe in de praktijk. Je maakt hiermee al meteen een eerste slag in het verbeteren van je online marketing. 

Meer informatie

Programma voor de masterclass Online Marketing in goede doelensector:

09:00 – 10:30 uur Online Marketing trends en ontwikkeling in de goede doelensector

  • Trends en ontwikkelingen in online marketing en nieuwe marketingtechnologieën
  • Welke trends en ontwikkelingen zijn relevant voor jouw branche en organisatie?
  • Veranderend klantgedrag en wat betekent dit voor de goede doelensector
  • Relevante cases
  • Toepassing in de praktijk

10:30 – 10:45 uur Pauze

10:45 – 13:00 uur Customer Journey Management in de goede doelensector

  • De customer journey en touchpoints binnen de goede doelensector
  • Optimaliseren van de journey door de juiste inzet van de online marketingmix
  • Het belang van een crossmediale strategie 
  • Relevante cases
  • Toepassing in de praktijk

13:00 – 13:45 Lunch

13:45 – 16:00 uur Content marketing en Social Media in de goede doelensector

  • Hoe kun je Social Media optimaal inzetten binnen de goede doelensector
  • Welke social media kanalen zijn het meest relevant?
  • Het belang van een goede content strategie
  • Relevante Cases
  • Toepassing in de praktijk

16:00 - 16:15 uur Pauze

16:15 – 17:30 uur Succesfactoren implementatie

  • Meten en relevante KPI’s binnen de goede doelensector
  • Succesfactoren voor succesvolle implementatie binnen de goede doelensector
  • Toepassing in de praktijk

 

Resultaat: wat bereik je met de masterclass Online Marketing in goede doelensector?

Tijdens de masterclass Online Marketing in goede doelensector leer je:

  • De online marketing trends en ontwikkelingen relevant voor jouw branche en organisatie
  • Hoe de customer journey er binnen de goede doelensector uit ziet
  • Hoe je de journey kunt optimaliseren door de juiste inzet van de online marketingmix
  • Hoe je Social Media kunt inzetten binnen de goede doelensector en het belang van een goede content strategie
  • De kritische succesfactoren van een succesvolle implementatie

Voor wie is de masterclass Online Marketing in goede doelensector bedoeld?

De masterclass Online Marketing in goede doelensector is bedoeld voor fondsenwervers, campagnemanagers, marketingmedewerkers/managers, marketingcommunicatie medewerkers/managers, online managers, social media managers, PR managers, adviseurs of direct marketeers werkzaam in de charitatieve sector die branchespecifieke verdieping, kennis en inspirerende voorbeelden zoeken op het gebied van online marketing.

Vooropleiding

Je beschikt als professional over een aantal jaren relevante werkervaring en u bezit minimaal een HBO werk- en denkniveau.

Tijden en -duur van de masterclass

De masterclass Online Marketing in goede doelensector duurt 1 dag, van 9.00 - 17.30 uur. 

voorbereiding

Voor het volgen van de masterclass Online Marketing in goede doelensector is er geen studiebelasting van toepassing of voorbereiding noodzakelijk. 

Investering*

De investering voor het volgen van de masterclass Online Marketing in goede doelensector is €795,- excl btw.

* Alle genoemde bedragen zijn exclusief BTW.

Start:
Woensdag 17 mei 2017
Locaties:
Amsterdam, Leusden, Utrecht


Start:
Maandag 26 juni 2017
Locaties:
Amsterdam, Leusden, Utrecht