Online marketing in de praktijk (training 1-daags)

Online marketingplan: weet jij het succesvol te implementeren?

In jouw functie schrijf en beoordeel je met enige regelmaat een online marketingplan. Niet alleen moet je rekening houden met diverse elementen en facetten van online marketing, bovenal wil je ook er voor zorgen dat een plan succesvol toe te passen is en dat de resultaten meetbaar zijn. 

Door de online ontwikkelingen wordt er van een online marketingplan iets anders verwacht dan een traditioneel opgebouwd en uitgewerkte document. Een andere manier van werken met nieuwe en andere, maar zeker ook bestaande, middelen en online mogelijkheden mag daarin niet ontbreken.

Tijdens deze hands-on training neemt de docent je aan de hand en begeleidt je bij het schrijven van een succesvol online marketingplan. Er worden voorbeelden gegeven, een format verstrekt en naast het bespreken van de benodigde elementen om een succesvol plan te kunnen samenstellen, ga je als deelnemer actie zelf aan de slag om de contouren van het plan te schrijven.

Ook interessant

Meer informatie

Onderwerpen tijdens de training Het succesvolle Online Marketingplan

Onderwerpen

  • elementen van een online marketingplan
  • vaststellen niveau van het online marketingplan
  • wat maakt een plan succesvol
  • why, how en what
  • online marketingmodellen
  • business model canvas
  • contentmarketing
  • plan ontwikkeling
  • klant en klantwaarde
  • doelgroepen en persona’s
  • analyse
  • ROI bepalen
  • schrijven een online marketingplan
  • tips en trucs

 

 

Wat bereik je met de training Het succesvolle Online Marketingplan?

Na het volgen van de training weet je  waar je op moet letten bij het schrijven van een online marketing plan en kun je dat daadwerkelijk met succes uitvoeren. Je kunt/weet/leert:

  • een goed onderbouwd plan te schrijven
  • rekening houden met nieuwe en andere inzichten en ontwikkelingen
  • het plan succesvol onderbouwen
  • alle benodigde elementen goed samenhangend verwerken tot één plan

Het volgen van deze training geeft je de handvatten om alle ontwikkelingen om je heen, de veranderingen van je eigen organisatie en de beweging van de klant succesvol te omschrijven in een online marketingplan. 

Voor wie is de training Het succesvolle Online Marketingplan geschikt?

Deze training is geschikt voor:

  • marketing managers
  • marketing planners
  • mediaplanners
  • communicatiemanagers
  • marketing coördinatoren
  • online marketeers

Voor iedereen die voor zijn werkzaamheden een online marketing plan moet schrijven of marketingplannen van andere partijen, zoals bureaus, moet beoordelen. .

Tijden en duur

Deze 1-daagse training wordt gegeven als dag training. De trainingstijden zijn van 9.30 - 12.30 uur en van 13.30 - 16.30 uur.

Voorbereiding

Het is niet nodig om je voor te bereiden op deze training. Voorafgaand aan de training ontvang je een intakeformulier van de docent. Op dit formulier kun je persoonlijke trainingsdoelen aangeven zodat de docent, indien mogelijk, daar rekening mee kan houden.

Jouw investering

495 euro voor een dag training, inclusief werken aan je online marketingplan, materiaal, koffie, thee en lunch. Bedrag is exclusief btw.

Docenten met veel praktijkervaring

IDMK werkt met docenten met zeer ruime praktijkervaring op het vakgebied van de training. Op deze manier vormen de colleges een prettige mix van theorie en praktijk en gebruiken we inspirerende praktijkcases en voorbeelden.

  • Ment Kuiper

    Ment Kuiper

    Ment Kuiper is actief als bedrijfskundige, marketeer en ondernemer. Helpt mensen bij marketing en communicatievraagstukken binnen de eigen werkomgeving. Is... Lees meer

IDMK kiest centrale gelegen opleidingslocaties die zowel met de auto als het openbaar vervoer goed bereikbaar zijn. 

Momenteel zijn er nog geen startdata bekend, we zijn bezig met het maken van een nieuw rooster. Neem contact op via info@idmk.nl