Online Marketingcommunicatie (training 3-daags)

Er is een nijpend tekort aan kennis over online communicatie waardoor organisaties moeite hebben om hun campagnes goed te organiseren, terwijl de markt hier wel om vraagt. Door de diversiteit en fragmentatie in online media en kanalen is online communicatie  een noodzakelijk aandachtspunt voor u als marketingcommunicatieprofessional. Veranderend consumentengedrag en de invloed van social media dwingen merken en organisaties namelijk anders te communiceren.

Het oppakken van deze uitdaging is het onderwerp van de training Online Marketingcommunicatie. Samen met marketing vakgenoten verken je hoe je, als verantwoordelijke voor marketingcommunicatie, een strategie formuleert en realiseert, gericht op het bereiken van concreet resultaat. In deze training krijg je antwoord op de vraag hoe je de nieuwe digitale kanalen doelgroepspecifiek en op een zinvolle en effectieve manier kunt inzetten, hierbij inspelend op de actuele trends en ontwikkelingen. 

Meer informatie

Onderwerpen tijdens de training Online Marketingcommunicatie

De training Online marketingcommunicatie bestaat uit 6 lessen en geeft je handvatten om zowel strategisch als concreet en praktisch aan de slag te gaan met online (marketing)communicatie in je eigen organisatie.

  • les 1: Trends, ontwikkelingen en online communicatiestrategie
  • les 2: Online branding
  • les 3: Online advertising en mediaplanning
  • les 4: Social media
  • les 5: Content creatie, management en storytelling
  • les 6: Implementatie, accountability en metrics

Individuele opdracht (optioneel)

Je schrijft je eigen online (marketing)communicatieplan voor jouw organisatie of opdrachtgever. Je rondt de training af met een eigen online communicatieplan, -strategie en uitvoering, begeleid en getoetst door docenten en experts. Je krijgt hierin coaching en begeleiding van docenten. Je sluit af door met de (kern)docent een eindgesprek te voeren over je individuele opdracht.

Wat bereik je met de training Online Marketingcommunicatie?

De training Online Marketingcommunicatie laat je denken in 'online' en succesvolle online (marketing)communicatie activiteiten te ontwikkelen en te implementeren. Je leert een online (marketing)communicatievisie te ontwikkelen voor jouw organisatie of merk. De training richt zich op het bijbrengen en toepassen van de laatste kennis en ontwikkelingen op het gebied van online (marketing)communicatie en de focus ligt op marketingcommunicatie.
Je wordt opgeleid tot een online (marketing)communicatiespecialist met als belangrijkste aandachtsgebieden strategie, online media advertising en mediastrategie, online campagne management, online (marketing)communicatiemix, content management & social media.

  • je beheerst in korte tijd de strategie en praktijk van online (marketing)communicatie en ben je helemaal up-to-date met de laatste ontwikkelingen in communicatie, online media, social media, online strategieën en concepten. 
  • je weet hoe je de bedrijfsdoelen kunt bereiken door een helder en gestructureerd online marketingcommunicatieplan te schrijven. 
  • je leert werken met de nieuwe online (marketing)communicatiemix, campagne management, mediaplanning & communicatie.
  • je schrijft je eigen online marketingcommunicatieplan, direct inzetbaar.
  • je ontvangt, na het succesvol afronden van de training, het diploma 'Online Marketingcommunicatie'. Als je geen plan schrijft ontvang je een certificaat i.p.v. een diploma. 

Voor wie is de training Online Marketingcommunicatie geschikt?

De focus binnen deze training ligt op marketingcommunicatie. De training Online Marketingcommunicatie is vooral geschikt voor marketingcommunicatie professionals, zoals (marketing)communicatie medewerkers/managers, online managers, social media managers en communicatie adviseurs die een volwaardig gesprekspartner willen worden op het gebied van online (marketing)communicatie. Je wilt je huidige kennis verbreden en verdiepen en deze graag toepassen in praktijk. 

Vooropleiding

Je beschikt als professional over een aantal jaren relevante werkervaring en je bezit minimaal een HBO werk- en denkniveau.

Tijden en duur

De training Online Marketingcommunicatie kent 6 vaste lessen en wordt gegeven als dagopleiding. Je hebt dan 3 lesdagen, gegeven op één vaste dag in de week bestaande uit 2 lessen van elk 3 uur op één dag. De lestijden zijn van 09.30 - 12.30 en van 13.00 - 16.00 uur.

Studiebelasting/voorbereiding

Naast de lesdag gemiddeld 5 uur per week voor zelfstudie (o.a. het lezen van vakliteratuur, overleg en het schrijven van het plan). 

De opleiding is prima te combineren met een drukke baan.

Investering*

Het lesgeld bedraagt € 1.990,-. Dit is exclusief een pakket met vakliteratuur en readers t.w.v. € 195,-. De vergoeding voor de individuele opdracht, coaching en het eindgesprek is € 395,-. Deze prijzen zijn exclusief BTW. Er zijn mogelijkheden voor betaling in termijnen. Informeer naar de mogelijkheden. 

* De hier genoemde prijzen zijn de actuele en geldende prijzen per 1 januari 2015. Dit zijn de kosten die in rekening worden gebracht na inschrijving. In bijvoorbeeld foldermateriaal kunnen andere prijzen staan, de prijzen op de website zijn bindend.

IDMK kiest centrale gelegen trainingslocaties die zowel met de auto als het openbaar vervoer goed bereikbaar zijn. 

Startdata & locaties voor de training Online Marketingcommunicatie:

Start:
Woensdag 7 juni 2017
Vervolgdata:
Woensdag 14 juni 2017
Woensdag 21 juni 2017
Locaties:
Amsterdam, Eindhoven, Leusden, Rotterdam, Utrecht, Zwolle