Online Reputatiemanagement (training 1-daags)

Reputatiemanagement - hoe pak je dat aan?

“Iedereen doet aan marketing en alle collega’s communiceren”, is voor jou een veel gehoorde trend en ontwikkeling waar je over nadenkt. Als je ervaart dat iedereen van alles zegt, wat is daarvan de impact voor de reputatie van jou, jouw afdeling, jouw product of jouw organisatie? Overzie je zelf voldoende wat daar de effecten van zijn?

Het inzetten van social media bijvoorbeeld is nagenoeg overal het gesprek van de dag. Succesvol inzetten en benutten van de mogelijkheden voor branding, reputatie en de inzet van (online) PR is een vraagstuk op zich. Door de snelheid van de berichtgeving via sociale media is het afbreukrisico des te groter.

De klant centraal stellen vanuit reputatie is een uitgangspunt tijdens deze 1-daagse training. Niet door middel van theoretische modellen, maar aan de hand van praktisch toepasbare mogelijkheden. Op basis van een quick scan van de huidige reputatie wordt er gewerkt aan de succesfactoren die je helpen om een betere strategie voor reputatiemanagement en PR te realiseren.

Meer informatie

Onderwerpen tijdens de training Online Reputatiemanagement

  • reputatie
  • PR
  • branding
  • sociale media
  • reputatie en jouw collega’s
  • reputatie en jouw klant
  • handvatten voor betere sturing
  • strategische aspecten

Programma

Dagdeel 1 en 2

  • trends en ontwikkelingen
  • modellen om reputatie te meten en analyseren
  • quick scan eigen reputatie
  • strategie voor PR 3.0
  • strategie voor reputatiemanagement
  • handvatten voor succesvolle implementatie
  • je eigen reputatieplan

Wat bereik je met de training Online Reputatiemanagement?

Met deze praktische training Online Reputatiemanagement kun, ken, weet, heb je aan het einde van de dag:

  • hoe je de reputatie van jouw product of organisatie op goed niveau houdt
  • handvatten om dat te kunnen in de online wereld
  • het succesvol inzetten van PR 3.0 
  • een strategie ontwikkelen op het gebied van reputatiemanagement
  • reputatiemanagement en PR meer integreren in bestaande strategie

Deze 1-daagse training is de ideale basis om jouw (communicatie)strategie verder te ontwikkelen en aan te scherpen. Tijdens de dag krijg je handvatten en hulpmiddelen die je verder helpen om succesvol te zijn met (online) reputatiemanagement en PR. Ook helpt deze training je bij het in kaart brengen van de mogelijkheden die er zijn met de relevante online ontwikkelingen met betrekking tot reputatiemanagement en PR. Daarnaast ga je daadwerkelijk aan de slag om voor je eigen organisatie meteen een verbeterslag te kunnen maken.

De training Online Reputatiemanagement is geschikt voor:

  • marketing managers
  • marketingcommunicatie professionals
  • communicatiemanagers
  • marketing coördinatoren
  • campagne managers
  • online marketeers
  • social media professionals

Deze training is geschikt zowel voor werknemers uit B2B, B2C en overheidsinstanties. Ook werknemers werkzaam bij communicatie-, marketing- en PR-adviesbureaus kunnen terecht in deze training.

Tijden en duur

Deze 1-daagse training wordt gegeven als dagtraining; de trainingstijden zijn van 9.30 - 12.30 uur en van 13.30 - 16.30 uur.

Voorbereiding

Het is niet nodig om je voor te bereiden op deze training. Voorafgaand aan de training ontvang je een intakeformulier van de docent. Op dit formulier kun je persoonlijke trainingsdoelen aangeven zodat de docent, indien mogelijk, daar rekening mee kan houden.

Jouw investering

495 euro voor een dag training, inclusief werken aan je eigen reputatiemanagement-strategie, materiaal, koffie, thee en lunch. Bedrag is exclusief btw.

IDMK kiest centrale gelegen opleidingslocaties die zowel met de auto als het openbaar vervoer goed bereikbaar zijn. 

Start:
Woensdag 14 juni 2017
Locaties:
Amsterdam, Eindhoven, Leusden, Rotterdam, Utrecht, Zwolle