SEO en SEA (zoekmachinemarketing) - basis (training 1-daags)

Beter gevonden worden met zoekmachinemarketing

Het zoekgedrag van jouw klanten en (mogelijke) bezoekers van je website vindt online plaats. Mensen zoeken op basis van eigen wensen, woorden en gedragingen via zoekmachines naar informatie. En natuurlijk wil je dat jouw website of online omgeving het eerste opvalt. Op welke wijze dan ook, in welke markt of branche dan ook, want ook in een B2B-omgeving begint een oriëntatiefase doorgaans online.

Ook voor jouw website is het zoeken door klanten van groot belang. Het aantal bezoekers stijgt wanneer je de zoekmachinemarketing optimaal inzet. Zo kun je aan de slag om organisch beter gevonden met zoekmachine optimalisatie (SEO = Search Engine Optimization) te worden en/of met behulp van betaalde inspanningen, de zogeheten 'paid search' (SEA = Search Engine Advertising).

Deze training van één dag geeft je de basiskennis en vaardigheden om zoekmachinemarketing structureel een onderdeel te laten zijn van je online marketing- en communicatieplannen.

Aan de slag gaan met zoekmachinemarketing is ook weten hoe zoekmachines werken. Daar wordt mee begonnen. Neem vooral je eigen website, campagnes, omline platform, kennis en ervaring mee en spar met de docent om zoekmachinemarketing in te kunnen zetten of te optimaliseren.

Na deze training kun je een begin maken met het opstellen van je eigen zoekmachinemarketing-strategie, in samenhang met een crossmediale aanpak.

Meer informatie

De onderwerpen tijdens de training SEO en SEA (zoekmachinemarketing)

  • basiskennis zoekmachines
  • relatie SEO en SEA
  • parameters van zoekgedrag
  • zoekmachinemarketing in relatie tot andere media
  • tools voor succesvol inzetten SEO en SEA
  • hoe zijn de logaritmen van onder andere Google en Youtube
  • zoekwoorden
  • content en het effect op zoekmachinemarketing
  • aansluiting bij website
  • media en SEO
  • online adverteren

Het resultaat van de training SEO en SEA (zoekmachinemarketing)

Je kunt/kent/weet na deze dag:

  • de basiselementen van zoekmachinemarketing
  • de basiskenmerken van SEO
  • de basiskenmerken van SEA
  • het zoekgedrag van je klanten en bezoekers
  • je zoekresultaten verbeteren
  • meer weten over het inzetten van keywords
  • je eigen website meer laten bezoeken en vinden

Effectieve SEO, SEA en zoekmachinemarketing geeft je de kennis en handvatten om zoekmachinemarketing daadwerkelijk succesvol in te zetten. Kijkend naar het aantal mensen dat dagelijks online een zoekmachine raadpleegt geeft aan dat kennis hierover onontbeerlijk is. Maar niet alleen kennis. Het daadwerkelijk uitvoeren van de kennis is nog belangrijker.

Voor wie is de training SEO en SEA (zoekmachinemarketing) geschikt?

Deze training is geschikt voor:

  • online marketeers
  • (online) marketingcommunicatie professionals
  • marketing managers
  • marketing coördinatoren
  • online communicatie professionals
  • (beginnend) webshopmanagers
  • (beginnend) e-commerce managers

Tijden en duur

Deze 1-daagse training wordt gegeven als dagtraining; de trainingstijden zijn van 9.30 - 12.30 uur en van 13.30 - 16.30 uur.

Voorbereiding

Het is niet nodig om je voor te bereiden op deze training. Voorafgaand aan de training ontvang je een intakeformulier van de docent. Op dit formulier kun je persoonlijke trainingsdoelen aangeven zodat de docent, indien mogelijk, daar rekening mee kan houden.

Jouw investering

495 euro voor een dag training, inclusief werken aan je eigen zoekmachinemarketing-strategie, materiaal, koffie, thee en lunch. Bedrag is exclusief btw.

  • Frans Appels

    Frans Appels

    Frans Appels groeide op in Gorinchem en studeerde bedrijfskunde aan de Erasmus Universiteit in Rotterdam. Frans specialiseerde zich in marketing en IT. Na zijn studie... Lees meer

IDMK kiest centrale gelegen opleidingslocaties die zowel met de auto als het openbaar vervoer goed bereikbaar zijn. 

Start:
Donderdag 18 mei 2017
Locaties:
Amsterdam, Eindhoven, Leusden, Rotterdam, Utrecht, Zwolle