Social Media (training 3-daags)

Social Media effectief inzetten voor jouw merk of organisatie

Social media zoals LinkedIn, Twitter, Facebook, en YouTube zijn niet meer weg te denken uit ons dagelijks leven. Ook in de zakelijke omgeving is het gebruik van social media gemeengoed geworden, al is het maar omdat klanten of relaties contact zoeken met jouw organisatie via social media.

Menig marketeer is er inmiddels van doordrongen dat hij of zij ‘iets’ moet gaan doen met Social Media. Maar wat? En op welke manier? Hoe kun je social media zo inzetten dat ze een waardevolle bijdrage leveren aan je marketingdoelstellingen? En welke consequenties heeft dat voor jouw organisatie? Welke gevolgen heeft het inzetten van social media eigenlijk voor je marketingstrategie, ook op lange termijn?

Meer informatie

Onderwerpen tijdens de training Social Media

De training Social Media bestaat uit zes lessen. Tijdens de training leer je hoe je praktisch en concreet met social media aan de slag kunt. Optioneel is het afronden van de training door het schrijven van een social media-plan om social media in jouw organisatie goed te introduceren of te verbeteren

  • les 1: Social Media Strategie 
  • les 2: Het Social Media Plan 
  • les 3: Social Media Campagnes & Webcare 
  • les 4: Reputatie Management, Branding & PR 
  • les 5: Social Media Organisatie, Implementatie & Metrics 
  • les 6: Social Media integratie, Tools & Innovatie 

Individuele opdracht (optioneel)

Het opstellen van de individuele opdracht is een extra mogelijkheid (niet verplicht) die IDMK biedt. Dit omdat het opstellen van je eigen plan je uitdaagt de aangeboden kennis uit de lesstof te vertalen naar de eigen organisatie/situatie. De individuele opdracht bestaat uit het opstellen van een social mediaplan voor jouw organisatie of voor een relatie. Je rondt de training af met een eigen social mediaplan (strategie en uitvoering), begeleid en getoetst door docenten en experts. Je sluit af door met jouw (kern)docent een eindgesprek te voeren over de individuele opdracht.

Wat bereik je met de training Social Media?

Tijdens de training leer je hoe je Social Media binnen jouw organisatie vanuit een strategisch kader inzet. Onderwerpen als trends, ontwikkelingen en strategie van Social Media, tactics, tools en praktijkcases worden uitgebreid besproken, in 6 lessen.

  • je beheerst in korte tijd de strategie en praktijk van social media en ben je helemaal up-to-date met de laatste ontwikkelingen.
  • je leertwelke factoren binnen social media belangrijk zijn en hoe je deze kunt meten en verbeteren
  • je leert marketingdoelstellingen te vertalen naar werkbare social media-doelstellingen.
  • je krijgt inzicht in de mogelijkheden, tools en middelen op het gebied van Social Media en kunt hier mee aan de slag.
  • je schrijft (optioneel) jouw eigen Social Media-plan, direct toepasbaar. 
  • je ontvangt, na het succesvol afronden van de training, het diploma 'Social Media'. Als je geen Social Media-plan schrijft ontvang je een certificaat in plaats van een diploma.

Voor wie is de training Social Media geschikt?

De training Social Media is bedoeld voor marketingmanagers, (online) marketeers, social media managers, e-managers en communicatiemanagers die meer kennis en inzicht willen in de mogelijkheden van social media en daarmee aan de slag willen.

Vooropleiding

Je beschikt als professional over een aantal jaren relevante werkervaring en je bezit minimaal een HBO werk- en denkniveau. Je wilt je huidige kennis verbreden en verdiepen en deze graag toepassen in praktijk.

Tijden en duur

De training Social Media kent 6 vaste lessen en wordt gegeven als dagopleiding. Je hebt dan 3 lesdagen, gegeven op één vaste dag in de week bestaand uit 2 lessen van elk 3 uur op één dag. De lestijden zijn van 09.30 - 12.30 en van 13.00 - 16.00 uur.

Studiebelasting/voorbereiding

Naast de wekelijkse lesdag gemiddeld 5 uur per week voor zelfstudie (o.a. het lezen van vakliteratuur en het schrijven van het plan (indien van toepassing)).  
De opleiding Social Media is uitstekend te volgen naast een drukke baan.  

Investering*

Het lesgeld bedraagt € 1.990,-. Dit is exclusief een pakket met vakliteratuur en readers t.w.v. € 195,-. De vergoeding voor de individuele opdracht, coaching en het eindgesprek is € 395,- (optioneel). Deze prijzen zijn exclusief btw. Er zijn mogelijkheden voor betaling in termijnen. Informeer naar de mogelijkheden. 

* De hier genoemde prijzen zijn de actuele en geldende tarieven per 1 januari 2015. Dit zijn de kosten die in rekening worden gebracht na inschrijving. Het kan voorkomen dat bijvoorbeeld in foldermateriaal nog andere tarieven staan, de tarieven op de website zijn bindend.

IDMK kiest centrale gelegen trainingslocaties die zowel met de auto als het openbaar vervoer goed bereikbaar zijn. 

Startdata & locaties voor de training Social Media:

Start:
Woensdag 27 september 2017
Locaties:
Utrecht


Start:
Donderdag 28 september 2017
Locaties:
Amsterdam


Start:
Donderdag 5 oktober 2017
Locaties:
Leusden