Social Media in de praktijk (training 1-daags)

Social Media succesvol inzetten voor jouw merk, product of dienst

Iedereen heeft wel iets met sociale media. Jij zult ongetwijfeld zelf ook accounts hebben op Facebook, Twitter, LinkedIn, Pinterest enzovoort. Je ziet steeds vaker dat je sociale media ook als communicatie-instrument kunt inzetten. Voor je eigen merk, eigen bedrijf of voor het bedrijf waar je werkt.

Toch kun je een sociale strategie niet los zien van de andere onderwerpen uit de marketingstrategie en –mix maar hoe pak je dat aan? Daarnaast moet je soms ook collega’s overtuigen van het nut om sociale media succesvol als strategie te gaan inzetten. Maar wat zijn de basiselementen van een succesvolle sociale media strategie? Dat komt uitgebreid aan bod tijdens de 1-daagse training Social Media Strategie, deze training is geschikt voor zowel B2B als B2C marketeers.

Meer informatie

Onderwerpen tijdens de 1-daagse training Social Media in de praktijk

  • stappenplan voor ontwikkelen sociale media strategie
  • implementeren van sociale media strategie binnen organisatie
  • omgaan met content
  • het voeren van online interactieomgaan met verschillende sociale media
  • tools en quick wins
  • samenspel sociale media en offline media
  • b2b en b2c
  • soorten sociale media
  • handvatten en tips
  • praktische voorbeelden en cases
  • sociale media plan
  • social media scorecard

Wat bereik je met de training Social Media in de praktijk?

Door deze training weet je hoe je met succes een sociale strategie kunt ontwikkelen en inzetten. Je leert, kent en weet:

  • wat de succesfactoren zijn van een sociale strategie
  • op welke wijze je als zzp-er jouw bedrijf in de schijnwerpers zet
  • de relatie tussen marketing, communicatie en sociale strategie optimaal kunt combineren
  • successen met sociale media op korte termijn
  • een structuur voor het maken en implementeren van sociale strategie

De 1-daagse training biedt je de benodigde tools en handvatten om verder te komen. In 1 dag ben je op de hoogte van de basisprincipes en beginselen van het opbouwen en samenstellen van een sociale strategie. Je kunt zelf aan de slag met het ontwikkelen en uitvoeren van een Social Media Strategie.

Deze training is geschikt voor:

  • online marketeers
  • marketing managers
  • marketing coördinatoren
  • online communicatie professionals
  • sociale media marketeers
  • communitymanagers
  • social media managers
  • campagnemanagers

Deze training is ook geschikt voor iedereen die graag meer wil weten over het ontwikkelen en toepassen van een sociale media strategie.

Tijden en duur

Deze 1-daagse training wordt gegeven als dag training. De trainingstijden zijn van 9.30 - 12.30 uur en van 13.30 - 16.30 uur.

Voorbereiding

Het is niet nodig om je voor te bereiden op deze training. Voorafgaand aan de training ontvang je een intakeformulier van de docent. Op dit formulier kun je persoonlijke trainingsdoelen aangeven zodat de docent, indien mogelijk, daar rekening mee kan houden.

Jouw investering*

495 euro voor een dag training, inclusief werken aan jouw eigen social media strategie, materiaal, koffie, thee en lunch. Bedrag is exclusief btw.

* De hier genoemde prijzen zijn de actuele en geldende prijzen per 1 januari 2015. Dit zijn de kosten die in rekening worden gebracht na inschrijving. Het kan voorkomen dat bijvoorbeeld in foldermateriaal nog andere prijzen staan genoemd, de prijzen op de website zijn leidend.

IDMK werkt met docenten met zeer ruime praktijkervaring op het vakgebied van de training. Op deze manier vormen de colleges een prettige mix van theorie en praktijk en gebruiken we inspirerende praktijkcases en voorbeelden.

  • Antal de Waij

    Antal de Waij

    Antal de Waij, geboren 30 jaar B.G. (before Google), is na ruim 12 jaar bij diverse multinationale ondernemingen gestart met het bedrijf Engagement Media BV, na... Lees meer
  • Patrick Petersen

    Patrick Petersen

    Patrick Petersen is succesvol internetondernemer, consultant online strategie, online marketing, zoekmachinemarketing, mobiele marketing en sociale media. Patrick... Lees meer

IDMK kiest centrale gelegen opleidingslocaties die zowel met de auto als het openbaar vervoer goed bereikbaar zijn. 

Momenteel zijn er nog geen startdata bekend, we zijn bezig met het maken van een nieuw rooster. Neem contact op via info@idmk.nl