Storytelling (training 1-daags) (summerschool)

Klanten werven en overtuigen met de kracht van het verhaal

Een goed verhaal spreekt voor zichzelf. Een goed verhaal inspireert, motiveert, is herkenbaar en beklijft. Een goed verhaal in tekst en beeld blijft je bij. Met een goed verhaal kun je je onderscheiden.

Storytelling is één van de succesfactoren voor succesvolle content marketing en een goede crossmediale strategie. Een authentiek en herkenbaar verhaal vertellen via alle (online) kanalen en campagnes levert meer succes op dan een campagne zonder verhaal. Met corporate stories onderscheid je je van de concurrent, zo kun je met jouw authentieke verhaal gebruiken om (potentiële) klanten te werven en te overtuigen. Zeker ook in een B2B omgeving kan storytelling succesvol worden ingezet.

Een goed verhaal maken

Een goed verhaal is compleet, authentiek, inspireert en is herkenbaar. Maar wat is nu een goed verhaal? Wanneer is een verhaal krachtig en overtuigend? Hoe maak je een goed verhaal in woord en beeld? Welke andere verhaalelementen heb je nodig en welke technieken zijn er om een goed storyteller te worden?

Tijdens deze training gaat elke deelnemer aan de slag met zijn eigen ‘story’ in woord en beeld. Je werkt met verhaallijnen, korte teksten en maakt impressies. Je gaat naar huis met een goede basis om zelf actief verder te gaan met (digital) storytelling.

SummerSchoolSpecials

Deze training is onderdeel van de IDMK SummerSchoolSpecials, een bijzonder en speciaal trainingsaanbod dat uitsluitend deze zomer in juli en augustus wordt aangeboden. Mis het niet!.

Meer informatie

Onderwerpen tijdens de training Storytelling

  • definitie van storytelling; wat is een goed verhaal
  • techniek / structuur van een verhaal
  • beeldeigenschappen
  • teksteigenschappen
  • schrijven van een verhaal
  • regisseren van een verhaal
  • creatieve elementen in een verhaal

Programma van de training Storytelling:

Gedurende de dag is er veel combinatie van theorie en praktijk. Na de diverse inleidingen waar theorie, techniek en voorbeelden aan bod komen, ga je in storytelling workshops zelf aan de slag met tekst / beeld / verhaal.

Dagdeel 1

  • trends en ontwikkelingen van storytelling
  • onthouden en inspelen op gedrag
  • structuur van een verhaal
  • regisseren

Dagdeel 2

  • de praktijk van storytelling
  • (online) storytelling voorbeelden
  • beelden maken het verhaal
  • doelstelling van storytelling
  • marketingstrategie in relatie tot storytelling
  • van storytelling naar storyselling

Storytelling:
het resultaat van de training Storytelling

Tijdens de training worden theorie, strategie, aansprekende voorbeelden en zelf aan de slag afwisselend gebruikt om de training dynamisch en aansprekend te houden. Ook is er tijdens de training voldoende gelegenheid voor interactie en het stellen van vragen zodat je zelf maximaal effect uit de training kunt halen. 

Na afloop van deze training kun je:

  • je eigen verhaal in een structuur te plaatsen
  • je verhaal laden met teksten en beelden
  • de beelden produceren en regisseren zodat iemand anders jouw verhaal herkent
  • storytelling in praktijk toepassen
  • (potentiële) klanten overtuigen met een succesvolle crossmediale strategie

Na het afronden van de training Storytelling ontvang je een certificaat als bewijs van deelname.

Voor wie is de training Storytelling geschikt?

Deze training is geschikt voor iedereen die content marketing en/of crossmediale strategie ontwikkelt met de daarbij horende (online) campagnes. Het neerzetten en vertellen van een goed en krachtig verhaal is een goede basis om een succesvolle content marketing of crossmediale marketingstrategie uit te rollen.

  • marketing managers
  • campagne managers
  • communicatie managers
  • marketing medewerkers
  • social media managers
  • communicatie medewerkers
  • online marketeers
  • copywriters

Tijden en duur

Deze 1-daagse training wordt gegeven als dagtraining; de trainingstijden zijn van 9.30 - 12.30 uur en van 13.30 - 16.30 uur.

Voorbereiding

Het is niet nodig om je voor te bereiden op deze training. Voorafgaand aan de training ontvang je een intakeformulier van de docent. Op dit formulier kun je persoonlijke trainingsdoelen aangeven zodat de docent, indien mogelijk, rekening mee kan houden.

Jouw investering

€785 voor een dag training, inclusief werken aan je eigen storytelling, materiaal, koffie, thee en lunch. Bedrag is exclusief btw.

  • Rob Prass

    Rob Prass

    Rob Prass is een gepassioneerd verhalenverteller, programmamaker, docent en inspirator. Hij studeerde geschiedenis (mooie verhalen) en behaalde in 1998 zijn... Lees meer

IDMK kiest centrale gelegen trainingslocaties die zowel met de auto als het openbaar vervoer goed bereikbaar zijn. 

Start:
Maandag 28 augustus 2017
Locaties:
Leusden


Start:
Dinsdag 31 oktober 2017
Locaties:
Amsterdam, Eindhoven, Leusden Rotterdam, Utrecht, Zwolle,


Start:
Woensdag 20 december 2017
Locaties:
Amsterdam, Eindhoven Leusden, Rotterdam, Utrecht, Zwolle,