Antal de Waij

Antal de Waij

Antal de Waij, geboren 30 jaar B.G. (before Google), is na ruim 12 jaar bij diverse multinationale ondernemingen gestart met het bedrijf Engagement Media BV, na jarenlang in de 'digitale economie' te hebben gewerkt. Hij heeft veel ervaring opgedaan als marketing manager en marketing directeur bij onder andere Compuserve & America Online (AOL) waar hij analoog internet in Nederland introduceerde, bij Tiscali Nederland en bij UPC waar hij digitale televisie introduceerde gecombineerd met de inzet van Internet.

Daarna heeft hij in de muziekindustrie als Director Digital & Crossmedia een muzieklicentiesysteem ontwikkelt dat als revolutionair kan worden bestempeld in de muziekindustrie. Met deze staat van dienst heeft hij ervaring op vele gebieden van het marketingvak waaronder, productmanagement, brand management, merkenbouw, direct marketing, internet marketing, customer service en public relations. Zijn hele loopbaan is hij actief geweest op het snijvlak van de reële en de digitale economie. Daar ligt de basis van zijn visie op het gebied van sociale media. 

Tegenwoordig publiceert hij regelmatig over marketing en Sociale Media in het bijzonder onder andere bij www.rethinkingmedia.nl en www.molblog.nl. Hij doceert op vele opleidingsinstituten over social media strategie, content marketing en community management. Tevens spreekt hij regelmatig over Sociale Media en Social Business op congressen en is hij voorzitter van de commissie social van de branche vereniging Dutch Dialogue Marketing Association (DDMA). In het verleden was hij voorzitter van vereniging DeMeter, platform voor de toekomst van direct marketing.
 
Antal is aan IDMK verbonden als docent Social Media (3-daags), de 1-daagse training Social media Strategie en voor de NIMA-opleidingen.