Frans Appels

Frans Appels

Frans Appels groeide op in Gorinchem en studeerde bedrijfskunde aan de Erasmus Universiteit in Rotterdam.

Frans specialiseerde zich in marketing en IT. Na zijn studie werkte hij 5 jaar bij Ogilvy & Mather Dataconsult (“de club van Cor Molenaar”) waar hij zich bezig hield met data analyse, het ontwikkelen van het Marketing Value Spectrum, database marketing en advies.

Daarna werkte Frans als marketing manager bij GWK Banking & Tourist Services en als database consultant bij DM bureau Wunderman in Barcelona. Na 3 jaar als CRM en e-commerce adviseur bij VODW Marketing begon hij in 2003 met Netprofiler. Hij woont samen met Barbara en heeft 3 kinderen.

Frans is bestuurslid van het Platform Innovatie in Marketing en is een veelgevraagd spreker over online marketing, website (conversie) verbetering en web analytics. Daarnaast is hij mede oprichter en voorzitter van de Nederlandse Web Analytics Association (WAA).

Frans geeft bij IDMK trainingen voor de NIMA themadagen, Google Adwords, Google Analytics, SEO en SEA (zoekmachinemarketing).