Paul Ligtenberg

Paul Ligtenberg

Paul houdt van marketing in de 6e versnelling. Marketing moet voor hem continu klanten verwonderen, waarde creëren en zichzelf vernieuwen. Als marketeer is hij daarom dagelijks op zoek naar nieuwe waardeproposities en marketingtechnologieën.

Paul is de oprichter van het eerste agile marketing bureau van Nederland Number8. Kansen strategisch uitwerken én snel operationeel maken. Dat is waar hij voor gaat! Door vervolgens continu te meten en te verbeteren, blijf je relevant voor de klant. Ook als de klantwensen weer veranderen. Hij gelooft in Agile in Marketing als de manier om in deze veranderende wereld maximaal te presenteren. Agile passend maken voor jouw organisatie, dat is waar hij voor gaat. Verbeteren, versnellen en verbinden.

Voordat Paul Number8 oprichtte werkte hij als marketeer bij ABN AMRO, VODW en ING. Paul is  werkzaam geweest in binnen- en buitenland en ervaring opgedaan in B2B en B2C marketing. Door zijn ervaringen als consultant en met consultants heeft hij besloten dat dit anders moet. Goed advies staat niet in een 100 pagina’s tellend rapport maar wordt geïmplementeerd.

Paul studeerde bedrijfseconomie aan de Erasmus Universiteit in Rotterdam. Hij is afgestudeerd in de richtingen Verzekeringseconomie en Commerciële Bedrijfsvorming (marketing). Daarnaast is hij een gecertificeerde scrum master.

Bij IDMK is Paul trainer voor de Summerschool training Scrum - de basis