Usability, Experience & Conversie (training 3-daags)

Geef jouw websitebezoeker een goede ervaring en verbeter de conversie

In de training Usability, Experience & Conversie leer je hoe je klantinzicht kunt verwerven en dit inzicht kunt benutten om de performance en user experience van jouw website te verbeteren. Je leert hoe je met beïnvloedings- en persuasion principes, testen en personalisatie de conversie kunt verhogen en conversiedoelen kunt behalen. 

De volgende onderwerpen komen in de training aan bod:

  • UX onderzoeksmethoden toepassen voor het verkrijgen van klantinzicht
  • De user experience van website(s) te verbeteren
  • De conversie van website(s) te verhogen
  • Beïnvloedings- en verleidingsprincipes toe te passen
  • Testen, analyseren, meten en bijsturen

Je leert niet alleen theorie, maar past deze theorie ook meteen toe in de praktijk. Zo maak je meteen al een eerste slag in het verbeteren van de performance van jouw website!

Meer informatie

Onderwerpen tijdens de training Usability, Experience & Conversie.

De training Usability, Experience & Conversie bestaat uit 3 collegedagen. De training leert je hoe je praktisch en concreet met usability & conversievraagstukken aan de slag kunt. 

1. User behavior & inspelen op klantinzicht

  • User behavior online
  • Trends binnen user experience
  • In kaart brengen van wensen en gedrag gebruikers en inspelen op klantinzicht
  • Customer journey, persona’s en scenario’s
  • Omnichannel aanpak
  • Toepassing in de praktijk

2. Online persuasion

  • De werking van ons brein, beïnvloedings- en persuasion principes.
  • Menselijke drivers en koopstijlvoorkeuren
  • Koopboosters en gamification technieken
  • Belang van tekst, beeld, video en design
  • Toepassing in de praktijk

3. Methodes voor conversie optimalisatie

  • Conversiedoelen en conversiepaden
  • A/B en multivariate testen
  • Personalisatie
  • UX onderzoeksmethoden
  • Tooling
  • Mixen van kwalitatieve en kwantitatieve data
  • Rendement van conversie optimalisatie (KPI’s, metrics, bijsturen)
  • Toepassing in de praktijk

Toepassing in de praktijk 

Je leert niet alleen theorie, maar past deze theorie ook meteen toe in de praktijk door het uitvoeren van concrete opdrachten. Zo maak je meteen al een eerste slag in het verbeteren van de performance van jouw website! Heb je geen eigen website, dan hebben wij genoeg leuke cases beschikbaar waaraan je kunt werken. 

Resultaat: wat bereik je met de training Usability, Experience & Conversie?

De training Usability, Experience & Conversie leert je hoe je door middel van klantinzicht de online bezoekerservaring van jouw website kunt verbeteren en de conversie kunt verhogen. Je maakt hierbij gebruik van beïnvloedings- en persuasion principes en testen. Tijdens de training ga je ook concreet met het geleerde aan de slag. Je krijgt ruim voldoende (praktisch) inzicht in en kennis over de middelen, tools, theorie en technieken om succesvol aan de slag te gaan met de usability, gebruikerservaringen en conversie van jouw website(s). 

  • Binnen 3 weken beheers je de strategie en praktijk van usability, experience & conversie
  • Je bent helemaal up-to-date met de laatste ontwikkelingen binnen het vakgebied
  • Je weet hoe je met behulp van UX onderzoek klantinzicht kunt verwerven en hierop kunt inspelen
  • Je weet hoe je met testen en persuasion technieken de conversie kunt optimaliseren
  • Je kent de beschikbare tools en technieken en kunt hiermee actief aan de slag
  • Je kunt deze kennis toepassen op jouw eigen website 
  • Je ontvangt, na het succesvol afronden van de training een certificaat van deelname
  • Je bouwt een relevant en interessant netwerk op, ook na afronding van de training.

Voor wie is de training Usability, Experience & Conversie bedoeld?

Je bent webdesigner, webbouwer, interaction designer, marketingmanager, (online) marketeer, webmanager of communicatiemanager en wilt meer inzicht in usability, online user experience en conversie. Je wilt deze nieuwe kennis en inzichten direct toepassen om de performance van een website te optimaliseren.  

Vooropleiding

Je beschikt als professional over een aantal jaren relevante werkervaring en je bezit minimaal een HBO werk- en denkniveau. Je wilt je huidige kennis verbreden en verdiepen en deze graag toepassen in praktijk.

Tijden en duur

De korte training Usability, experience en conversie kent 3 collegedagen. De collegetijden zijn van 09.00 - 12.00 en van 13.00 - 16.00 uur. De colleges worden op één vaste dag in de week gegeven, verspreid over 3 weken. 

Studiebelasting/voorbereiding

Naast de wekelijkse collegedag gemiddeld 5 uur per week voor zelfstudie (o.a. het lezen van vakliteratuur, e-learning, opdrachten). De training is uitstekend te volgen naast een drukke baan.  

Investering*

Het lesgeld bedraagt € 1.990,-. Dit is exclusief een pakket met vakliteratuur, e-learning, arrangementskosten t.w.v. € 195,-. Deze prijzen zijn exclusief BTW. Er zijn mogelijkheden voor BTW-vrij factureren en betaling in termijnen. Informeer naar de mogelijkheden. 

IDMK kiest centrale gelegen trainingslocaties die zowel met de auto als het openbaar vervoer goed bereikbaar zijn. 

Startdata & locaties voor de training Usability, Experience & Conversie:

Start:
Woensdag 4 oktober 2017
Vervolgdata:
Woensdag 11 oktober 2017
Woensdag 1 november 2017
Locaties:
Amsterdam, Leusden, Utrecht


Start:
Dinsdag 31 oktober 2017
Vervolgdata:
Dinsdag 7 november 2017
Dinsdag 14 november 2017
Locaties:
Amsterdam, Leusden, Utrecht